یک عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس گفت: حضور قوی و گسترده بیش از ۷۳ درصد مردم پای صندوق‌های رای به مراتب از استانداردهای متعارف جهان بالاتر بود.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات یکی از شاخص‌های ارزیابی نظام‌های سیاسی در جهان است.

نماینده مردم تبریز در مجلس، عمل به قانون اساسی را خواسته خود از رئیس‌جمهور منتخب دانست و افزود: در برنامه ششم توسعه احکام روشنی برای توسعه و آبادانی کشور پیش‌بینی شده از این رو بر رئیس‌جمهور منتخب فرض است با عمل به این قانون مهم بستر توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کند.

وی عمل به وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب را در چارچوب قانون و اختیارات رئیس‌جمهور امکان‌پذیر دانست و اظهار کرد: توسعه همه جانبه کشور در کنار توجه به عدالت و اقشار کم درآمد و محروم جامعه از جمله وظایف رئیس‌جمهور منتخب است. از آقای روحانی می‌خواهم در چارچوب وظایف قانونی و اختیارات خود عمل کند نه اینکه درصدد عمل به وعده‌هایی باشد که در حوزه اختیارات و جایگاه ریاست جمهوری نیست.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس با یادآوری وظیفه رئیس‌جمهور منتخب نسبت به رای‌دهندگانی که به وی رای ندادند، گفت:‌ انتخابات روشی است برای تعیین رئیس جمهور، این مسئله به معنای نادیده گرفتن مردمی که به رئیس‌جمهور منتخب رای ندادند، نیست. در قانون اساسی به صراحت آمده است که رئیس‌جمهور بعد از پیروزی در انتخابات، رئیس‌جمهور همه مردم ایران است. آقای روحانی باید به وعده‌های انتخاباتی که دایره شمولیت آن همه مردم ایران است، پایبند باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.