به گزارش ایرنا، مردم مشتاق به حضور در عرصه سرنوشت ساز انتخابات، از اولین دقایق آغاز رسمی رای گیری با حضور در شعب اخذ رای در مناطق شهری و روستایی، برای انتخابی دوباره و رای اعتماد به نظام اسلامی به پای صندوق های رای رفتند.
حضور مردم از اولین لحظه های رای گیری انتخابات در شهرستان های جنوب استان از جمله مراغه، هشترود، عجب شیر و چاراویماق نیز همگام با سایر شهرهای آذربایجان شرقی نوید انتخاباتی پرشور را در این خطه از آذربایجان می دهد.
رای گیری در این انتخابات در شهرستان مراغه در 201 شعبه اخذ رای، در هشترود در 192شعبه، در عجب شیر در قالب 76 شعبه و در چاراویماق در 65 شعبه انجام می شود.
در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر نیز علاوه بر برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم این شهرستان ها برای انتخاب نماینده این حوزه از بین 23 نامزد این انتخابات به پای صندوق های رای می روند.
انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای خداجو، قره آغاج، عجب شیر، جوان قلعه، هشترود و نظر کهریزی برای انتخاب پنج نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و در شهر مراغه نیز برای انتخاب هفت نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر برگزار می شود.
بر اساس مصوبه ستاد برگزاری انتخابات و اجرای تمهیدات لازم، انتخابات شورای اسلامی شهر مراغه به عنوان یکی از 6 شهر استان به صورت الکترونیکی در شعب اخذ رای در این شهر برگزار می شود.
در شهرستان مراغه، 97 نفر از نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در شهر مراغه و 19 نفر نیز در شهر خداجو برای شورایی شدن به رقابت می پردازند.
در شهرستان هشترود 682 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای این شهرستان نام نویسی کرده اند که از این تعداد 635 نفر برای شورای روستاها و مابقی برای شوراهای شهر به رقابت می پردازند که از این تعداد 36 نفر در هشترود و 11 نفر در نظرکهریزی برای ورود به شورای شهر رقابت می کنند و در نهایت پنج نفر برای شورای شهر هشترود و پنج نفر نیز برای نظرکهریزی انتخاب می شوند و 366 نفر نیز برای شوراهای روستاها انتخاب خواهند شد.
در شهرستان عجب شیر نیز 33 نفر در انتخابات شورای شهر در شهر عجب شیر و 10 نامزد نیز در شهر جوان قلعه برای انتخاب به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و 229 نفر نیز در روستاهای این شهرستان به رقابت می پردازند.
در شهرستان چاراویماق نیز 28 نفر برای کسب پنج کرسی شورای اسلامی در شهر قره آغاج به رقابت می پردازند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 192 هزار نفر در شهرستان مراغه، حدود 47 هزار نفر در شهرستان هشترود، 51 هزار نفر در عجب شیر و حدود 24 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.
گزارش: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.