مرکز هماهنگی، پایش و آینده‌پژوهی دریاچه‌ی ارومیه، با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان محافظت محیط زیست کشور در تبریز افتتاح شد.
سرپرست این مرکز در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، در خصوص امکانات این مرکز گفت: با توجه به وضعیت دریاچه‌ی ارومیه، سازمان حفاظت محیط زیست این نیاز را احساس کرد که در راستای احیای دریاچه‌ی ارومیه با همکاری ارگان‌های ذیربط کلیه‌ی داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه‌های زمینی در حوزه ی دریاچه ارومیه جمع آوری و پس از تجزیه و تحلیل، اطلاعات به روز را به صورت مانیتورینگ ماهواره ای و زمینی در اختیار مسئولان امر قرار دهد.
امیر شاهرخ حسن ‌علی‌زاده افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه تبریز در خصوص ارتباط با ماهواره‌ی دانشکده‌ی جغرافیای تبریز و تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل هواشناسی استان در خصوص داده‌های رادار و ایستگاه‌های هواشناسی منعقد شده است، از امروز کلیه اطلاعات ادارات مذکور در این مرکز بررسی و در اختیار کلیه‌ی مراجعان قرار خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: این مرکز مجهز به امکانات موردنیاز بوده و به طور آنلاین اطلاعات لحظه‌ای گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه این مرکز در راستای احیای دریاچه‌ی ارومیه فعالیت کرده و در نهایت نیز اقدام به مطالعات تحقیقاتی، تجزیه و تحلیل، ارائه‌ی مقاله و... می‌کند، در قسمتی از این مرکز "ان جی او" ها فعالیت می کنند و همچنین مرکز پایش دانشگاه نیز در این مرکز اقدام به فعالیت خواهد کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.