به گزارش ایرنا، بابک رضی منش روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه صنعت ومعدن و صیانت از ذخایر معدنی شهرستان خداآفرین، گفت: در راستای جلوگیری از تخریب دیواره های مسیر آب ولزوم حفظ تعادل در ذخایر آبی و زیست محیطی، صنعت ومعدن باید نسبت به صدور مجوز برداشت معادن شن وماسه از کوه ها به جای رود خانه ها اقدام کند.
وی بر ضرورت ساماندهی ذخایر شن وماسه و جلوگیری از برداشت های غیراصولی تاکید کرد وافزود: 85درصد از 150هزارهکتار مساحت این شهرستان منابع ملی است که باید با نظارت مردمی وهماهنگی بین دستگاه ها از این منابع حفاظت وصیانت کنیم .
رضی منش با بیان اینکه به منظور ساماندهی برداشت محدوده معادن شهرستان باید علامت گذاری (رپر گذاری )شود، تامین وسایل نقلیه مورد نیاز وهمچنین نیروی متخصص وکارآمد جهت انجام امور کارشناسی در صنعت ومعدن شهرستان را خواستار شد .
وی از تشکیل گشت تلفیقی جهت صیانت از منابع ومعادن ملی خبر داد و افزود: با تقویت این گشت تلفیقی با افراد خاطی و طماع در این حوزه برخورد قاطع خواهد شد .
معاون فرماندار همچنین تعیین ساعت کاری معین؛ قیمت گذاری کارشناسی ومنطقی وتسریع در پاسخ به استعلام ها به جهت بهبود فضای کسب وکار ونیز برخورد با افراد سود جو ومتخلف در استفاده از منابع شهرستان را خواستار شد .
وی یکی از الزام های توسعه یافتگی را التزام وتمکین به قانون دانست وافزود: توسعه متوازن با محیط زیست سالم وحفظ منابع موجود اتفاق می افتد.
مسئول امور حقوقی معادن سازمان صنعت معدن وتجارت استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ذخایر معدنی جزو اموال دولتی است ونباید بدون اخذ مجوز این منابع استخراج و برداشت شود، گفت: در خداآفرین برداشت های غیر مجاز از سوی پیمانکاران انجام می شود که باید با اهرم فشار قوه قضاییه عملیات آنان متوقف وکارگاه ها پلمپ شود.
مجتبی حسینی گفت: واحدهای فرآوری وبرداشت شن وماسه باید با پروانه بهره برداری ومجوز برداشت فعالیت کنند.
خبرنگار: جواد زاده ** انتشار : انصاری
/3071/7468
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.