به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی روز یکشنبه در بازدید از مراحل اجرایی این نیروگاه در شهرستان هریس، افزود: نیروگاه هریس یکی از این پروژه های اساسی و موردنیاز منطقه است که پس از تکمیل علاوه بر تامین برق مورد نیاز آذربایجان شرقی، امکان صادرات برق را نیز فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه این نیروگاه توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، اظهار کرد: تمامی تجهیزات این واحد صنعتی خریداری شده و از مرداد ماه امسال نیز نصب آن شروع خواهد شد و در این راستا پیش از این شبکه انتقال به اتمام رسیده است.
پورمهدی با اشاره به تخصیص 266میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه، گفت: کل برآورد هزینه احداث این نیروگاه 12هزار میلیارد ریال است که با افتتاح فاز اول آن درسال جاری ضمن تامین برق پایدار منطقه و اتصال به شبکه ملی، تعداد 100 نفر از افراد متخصص نیز به کار مشغول خواهند شد.
وی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت 81 هکتار با نصب دو توربین کلاس f و برای اولین بار در صنعت برق ایران و سازگار با محیط زیست با ظرفیت هر واحد گازی 310 مگاوات و هر واحد بخار 180 مگاوات در حال احداث است.
پورمهدی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه فرصت شغلی برای 500 نفر در دوره اجرا و یکصد نفر در دوره بهره برداری فراهم می شود.
وی گفت: تجهیز کارگاه نیروگاه هریس انجام و با عقد قرارداد با پیمانکاران عملیات اجرایی پروژه از ابتدای سالجاری آغاز شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی شهرستان هریس با اعتباری بالغ بر یکهزار و 750 میلیارد ریال و 235 میلیون یورو از سال 94 شروع و در سال 96 فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.
خبرنگار: محمد طلوعیان**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/7227/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.