به گزارش ایرنا شهرام خدایی روز شنبه در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هریس با ابراز نگرانی از آمار سرانه مطالعه در کشور افزود: تامین منابع درآمدی کتابخانه های عمومی نیازمند حمایت نهادها و پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از سوی شهرداری ها است.
امام جمعه هریس نیز در این جلسه با اشاره به لزوم آسیب شناسی ترویج مطالعه، نبودن فرصت کافی و کمبود فضای مناسب را بهانه ای برای عدم مطالعه در جامعه و کتابخانه های عمومی را بستر مناسبی برای استفاده آحاد مردم دانست.
حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه حاصل جلسات و تعاملات در حوزه کتاب باید ارتقای مطالعه و فرهنگ عمومی مردم باشد، افزود: معرفی کتاب در منابر و صبحگاه مدارس از راهکارهای ترویج کتابخوانی است.
فرماندار هریس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آگاهی و مطالعه، مشکلات و گرفتاری های موجود در کشورهای خاورمیانه و تسلط بیگانگان را ناشی از ناآگاهی و نبود مطالعه کافی مردم منطقه دانست.
صابر تقویمی، افزود: توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان به لحاظ جایگزینی کتب جدید و به روز رسانی شده و ایجاد کتابخانه های دیجیتال ضروری است.
وی یادآوری کرد: این شهرستان دارای پنج کتابخانه شهری و 2 کتابخانه روستایی بوده که کل اعتبار تخصیص یافته سال 95 از محل تملک دارایی مبلغ 170میلیون ریال است که برای تامین نیازهای تعمیرات و تجهیزات کتابخانه های شهرستان ناکافی است.
وی، از خیران خواست در جهت توسعه و احداث کتابخانه های جدید در هریس مسئولان را همراهی کنند تا مشکل فضا و جا برای نگهداری کتب و استفاده مراجعه کنندگان حل شود.
فرماندار هریس یادآوری کرد: ملتی که اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش است به طور قطع در جامعه تاثیرگذار بوده و باید مردم به ویژه جوانان را پرسشگر، کنجکاو و مشتاق برای دانستن و مطالعه بار آورد و حکومت ها باید بستر رونق مطالعه را در جامعه فراهم کنند.
تقویمی با بیان اینکه نسل کنونی با دنیای مجازی و اینترنت روبروست، ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون دنیای اینترنت، باید تلاش کنیم فضای مجازی و رویکرد به مطالعه کتب الکترونیکی نیز مدیریت شود.
وی با اشاره به این که همه ارگان ها و نهادها باید تابع قانون باشند اهتمام شهرداران در خصوص اجرای قانون و تسویه نیم درصد سهم کتابخانه ها تا پایان خرداد 96 را خواستار شد.
تقویمی افزود: سالیان متمادی است که این سهم از سوی شهرداری هریس پرداخت نشده اما شهرداران شهرهای زرنق، کلوانق، بخشایش را در سال گذشته به حساب کتابخانه های عمومی این شهرستان واریز کرده اند که در جهت توسعه و عمران و یا احداث کتابخانه جدید استفاده می شود.
در این جلسه از شهردار شهرزرنق به خاطر پرداخت کامل نیم درصد سهم کتابخانه ها از بودجه شهرداری ها در سال گذشته قدردانی شد.
خبرنگار: محمدطلوعیان ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7227/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.