به گزارش ایرنا، محمد اصلانی روز شنبه در همایش شهرداران استان لرستان که در محل سالن استانداری برگزار شد، افزود: در انتخابات نباید از امکانات و منابع شهرداری ها با اهداف حمایت و یا علیه کسی بهره گیری شود و برای شهرداران مناسب نیست که از شخص و گروه خاصی حمایت کنند.
وی خطاب به شهرداران گفت: جامعه از شما نمی پذیرد که به جریان های سیاسی ورود پیدا کنید و یا اینکه به جای مدیریت و آبادانی شهری منابع شهرداری ها را صرف جریان های سیاسی و انتخاباتی کنید.
اصلانی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای شهر نیز نباید از امکانات شهرداری ها با اهداف سیاسی و انتخاباتی بهره بگیرند اظهار کرد: در صورت مشاهده چنین مواردی تخلف عضو شورا بنابر قانون مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته برای اولین بار طی چند دهه اخیر مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی مختلف محقق شد افزود:در این ارتباط حدود 390 میلیارد ریال طلب شهرداری ها از دستگاه های اجرایی محقق شده که این مبلغ بزودی به شهرداری ها پرداخت می شود.
به گفته وی در سال 95 حدود یکهزارمیلیارد ریال از طریق سازمان شهرداری ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه و اداره امور مالیاتی به شهرداری ها کمک شده که نشان می دهد 35 درصد از بودجه کل شهرداری از طریق منابع دولتی تامین شده است.
اصلانی با تاکید بر استفاده و به کارگیری نیروی انسانی با انگیزه و توانمند در شهرداری ها گفت: در سه سال اخیر بیش از 100 نفر در شهرداری ها از طریق آزمون به کارگرفته شده است.
هرمز نصیری ، مدیرکل اموری شهری استانداری لرستان نیز در این همایش گفت: شهرداری ها باید با اولویت نسبت به تامین زمین بازارچه مخصوص مددجویان کمیته امداد ، پرداخت نیم درصت سهم کتابخانه ها و بدهی دانشگاه های علمی و کاربردی و جهاددانشگاهی توجه داشته باشند.
وی با اشاره به محقق شدن بخشی از مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی افزود: شهرداری ها باید نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی تا اردیبشهت ماه امسال اقدام کنند.
یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم اباد نیز در همایش شهرداران استان لرستان گفت: بار سنگین گردشگری بصورت افزایش حجم زباله و ترافیک ایجاد شده بیشتر از تمام دستگاه های دیگر بر دوش شهرداری ها بود بطوریکه نیروهای شهرداری در تمام طول مدت تعطیلات نوروزی مشغول فعالیت بودند.
وی با تاکید بر منابع پایین درآمد شهرداری ها و مشارکت پایین مردم در پرداخت عوارض گفت: مردم یا به دلیل مشکلات شدید اقتصادی و یا عدم آگاهی نسبت به پرداخت عوارض ، مشارکت ناچیزی در این زمینه دارند.
شهردار خر آباد با بیان اینکه هم اکنون 165 هزار ملک در خرم آباد وجود دارد افزود: میانگین پرداخت عوارض سالانه در خرم آباد هفت هزار و 500 ملک در پنج سال بوده است که باید با انجام اقدامات فرهنگی و از نفوذ شبکه استانی صدا و سیما در راستای ارتقای فرهنگ مشارکت مردم بهره گرفت.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرمی irnalorestan@ نیز منتشر می شود.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.