به گزارش ایرنا، علی صمدنژاد روز یکشنبه در بازدید از تاسیسات آسیب دیده مجتمع آبرسانی شهید دهقان مراغه افزود: تاسیسات این مجتمع از جمله تصفیه و آبگیر آن بر اثر سیل اخیر آسیب دیده بود و با توجه به اینکه تامین آب 25 روستا از این مجتمع، راه اندازی موقت تاسیسات آن لازم بود.
وی ادامه داد: با تامین اعتبارات لازم و نیز فروکش کردن و کاهش سطح ‌آب های روان و رودخانه موجود در این مسیر، عملیات اجرایی برای رفع مشکلات موجود در این مجتمع به صورت کامل آغاز می شود.
صمدنژاد با اشاره به آسیب دیدن تاسیسات آب رسانی روستایی در 37 روستای دیگر آذربایجان شرقی گفت: بر اثر جاری شدن سیل 54 میلیارد ریال خسارت به این تاسیسات وارد شده است.
وی افزود: تاکنون آب شرب 35 روستای این استان از 37 روستای آسیب دیده بر اثر سیل برقرار شده و تلاش برای رفع مشکلات آب روستایی در 2 روستای واقع در روستای سراب و یایشهری مراغه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز مشکلات این 2 روستای آسیب دیده به صورت موقت و با استفاده از آب منبع و چشمه رفع شده و به زودی مشکل آنها نیز به صورت کامل مترفع می شود.
بارش باران شدید و جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان شرقی خسارت های زیادی به تاسیسات شهری و روستایی وارد کرد و جان تعدادی از هموطنان را گرفت.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.