به گزارش ایرنا، حافظ باباپور روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: این تعداد واحد مسکونی در 20 روستا و 4 شهر تبریز، گوگان، ممقان و تیمورلو دچار خسارت شده است.
وی اظهار کرد: برای بازسازی و مقارم سازی این واحدها 200 میلیون ریال وام کم بهره 4 درصد در روستاها، 300 میلیون ریال در شهرها و 50 میلیون ریال وام بلاعوض در روستاها و 60 میلیون ریال در شهرها اعطا می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عمده خسارت سیل به روستای چنار عجب شیر وارد شده است، یادآوری کرد: برای 13 خانوار سیل زده این روستا کانکس های اسکان موقت نصب شده است و واحدهای مسکونی برای اسکان دایم آن ها تا 3 ماه آینده احداث می شود.
باباپور، ادامه داد: برای احداث واحدهای مسکونی به سیل زده های این روستا و صاحبان خانه های واقع در حریم و بستر رودخانه 18 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی در اختیار این بنیاد قرار گرفته است.
وی عمده مشکل مردم روستای چنار را دفع فاضلاب اعلام کرد و گفت: در این زمینه اقدام های لازم انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اقدام های این بنیاد در شهرها و روستاهای استان گفت: تهیه مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد، عمران روستایی، مسکن روستایی و مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از عمده وظایف این بنیاد است.
باباپور افزود: هم اکنون طرح هادی در یک هزار و 950 روستای استان تهیه و مطالعه و در 703 روستا اجرا شده و 198 هزار و 858 سند مالکیت در روستاها و 19 هزار و 228 سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده است.
وی با بیان اینکه براساس سرشماری سال 90 حدود 283 هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون 145 هزار و 877 معادل 52 درصد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، اجرای 16 هزار و 654 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 11 هزار و 575 واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد را از اقدام های این بنیاد در بخش مسکن شهری اعلام کرد.
باباپور، ادامه داد: یک هزار و 5 واحد مسکونی نیز در قالب مسکن محرومان برای اقشار محروم جامعه از سوی خیران مسکن ساز استان احداث شده است.
به گزارش ایرنا، بارش باران شدید و جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان در آخر هفته گذشته علاوه بر وارد کردن خسارت های شدید به تاسیسات شهری و روستایی آذربایجان شرقی موجب مفقودی 42 تن از هموطنان در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر شد که با تلاش های شبانه های روزی نیروهای امدادی و خدمات رسان تاکنون پیکر 39 نفر پیدا شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.