به گزارش ایرنا، میراحد حسینی روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به این که سهم استان در اقتصاد تعاونی ها 40 درصد با 4 هزار و 214 تعاونی است، افزود: برای افزایش سهم بخش تعاون ضروری است با بهره مندی از ظرفیت شرکت های تعاونی و مجموعه های این بخش از جمله بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت بخش تعاون، اتاق تعاون و اتحادیه شرکت های تعاونی در ایجاد اشتغال و توزیع ثروت بین اقشار مختلف مردم، پروژه های مهم و کلیدی نیز به آنها سپرده شود.
وی تعداد اعضای تعاونی های استان را یک میلیون و 642 هزار نفر معادل 47درصد جمعیت استان ذکر کرد و گفت: حدود 60 هزار نفر در این تعاونی ها مشغول کار هستند.
حسینی ادامه داد: از این تعداد اعضای تعاونی، 19 درصد را بانوان و 81 درصد را مردان تشکیل می دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تعداد کارگاه های شناسایی شده استان اعم از بزرگ،کوچک و متوسط را 49 هزار واحد برشمرد و گفت: 612 هزار و 354 نفر در این تعداد تعاونی مشغول فعالیت اند.
حسینی با بیان اینکه 27 هزار نفر در کاریابی های غیردولتی در سال گذشته ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد افراد 11 هزار نفر به کار گماشته شدند.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اقدامات دولت تدبیر و امید در طول سه سال را برای رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی بحرانی قابل تحسین دانست و گفت: سال گذشته 22 واحد بحرانی در استان وجود داشت که با پیگیری تشکل های کارگری ، استانداری و فرماندر تبریز مشکلات آنها حل و حقوق معوق کارگران پرداخت شد.
کریم صادق زاده تبریزی، تعداد مستمری بگیران و بازنشستگان در استان را 141 هزار نفر ذکر کرد و افزود: این افراد از تبعیض ناروا بخاطر پایین ترین دریافتی در رنج اند که انتظار داریم دولت تدبیر و امید در بحث همسان سازی حقوق اهتمام ورزد.
وی با اشاره به لایحه اصلاحیه قانون کار که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است، گفت: متاسفانه در این لایحه ارایه شده از سوی دولت قبل به مجلس، با پرداختن به بحث اعتراضات کارگری به نحو غیرکارشناسی محدودیت هایی ایجاد شد، در حالی که با استقرار دولت تدبیر و امید فضای باز سیاسی در کشور فراهم شده است.
به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی 12 هزار واحد تولیدی در دولت گذشته بصورت صوری ثبت شده بود که بعد از پالایش در دولت تدبیر و امید به 3 هزار و 400 واحد رسید.
خبرنگار:نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.