به گزارش ایرنا، خشایار جمشیدی روز شنبه در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان میانه افزود: با زندانی شدن سرپرستان، خانواده های آن ها در معرض آسیب های اجتماعی مختلفی از جمله اعتیاد، سرقت و فروپاشی بنیان خانواده قرار می گیرند.
وی اعتماد نکردن مردم به زندان، زندانی و خانواده های زندانیان را سبب قابل توجه نبودن کمک های مردمی عنوان و اظهار کرد: نبود ردیف مشخصی در بودجه برای کمک به انجمن و نداشتن چارت مشخصی برای استخدام نیروی متخصص در آن از مشکلات انجمن های حمایت از زندانیان است.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی حمایت های انجام شده از انجمن به صورت نقدی است، یاداوری کرد: در راستای فعالیت انجمن برای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب می توان به توانمندسازی خانواده های زندانیان و ایجاد اشتغال در زندان برای زندانیان اقدام کرد زیرا کار به انسان آبرو و شخصیت می بخشد.
جمشیدی به تکلیف شهرداری از جمله اختصاص مکانی برای عرضه محصولات تولیدی زندانیان اشاره کرد و ادامه داد: عرضه این محصولات سبب درآمدزایی پایدار برای زندان می شود.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در راستای خود اشتغالی و مهارت آموزی در زندان ها گفت: بازگشت به زندان از سوی زندانیان آموزش دیده کمتر از 5 درصد و در زندانیانی که آموزش ندیده اند بالای 20 درصد است.
جمشیدی، فرسودگی و نبود ظرفیت کافی زندان های استان را از مشکلات این اداره کل اعلام کرد و افزود: این امر باعث شده تا نتوانیم زندانیان جرائم عمدی و غیر عمد را به صورت جداگانه نگهداری کنیم.
به گزارش ایرنا، حسن سلیمانی رییس زندان میانه نیز در این مراسم، نبود بازاریابی فروش صنایع دستی و فرهنگی تولیدی از سوی زندانیان را مشکل اصلی انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد.
حسینی رییس انجمن حمایت از زندانیان میانه نیز گزارشی یک ساله از عملکرد این انجمن در سال 95 ارایه کرد.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
7231/8023//6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.