به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی که برای بازدید از مناطق سیل زده در آذربایجان شرقی حضور یافته، در جلسه ی ستاد بحران استان افزود: اگر در قبال سرزمین خود مسئول نباشیم، به طور حتم مشکلات بسیاری گریبانگیر آیندگان خواهد شد.

وی وقوع حوادث طبیعی را امری اجتناب ناپذیر خواند و در عین حال تاکید کرد: وظیفه ی ما این است که با اقدامات لازم، ضمن پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی، در حد امکان آنها را پیش بینی و در صورت وقوع نیز مداخلات مناسب برای جبران خسارات احتمالی صورت گیرد.

روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفظ دریاچه ارومیه گفت: اگر دولت تدبیر و امید از همان ابتدا اقدامات لازم را برای تثبیت و احیای این تالاب ارزشمند به کار نبسته بود معلوم نبود کویر نمک به جای مانده از آن چه بلایی به منطقه می توانست بیاورد.

رئیس جمهور، مردم تبریز و آذربایجان را پیشگامان رویدادهای ایران اسلامی خواند و گفت: مردمان این خطه حق بزرگی به گردن انقلاب و کشور دارند.

روحانی با بیان اینکه هدف خود از سفر به آذربایجان شرقی، ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های مصیبت زده بوده است گفت: در عین حال دستورات لازم برای جبران خسارات مالی سیل زدگان در اسرع وقت صادر شده و دولت تمام توان خود را در این خصوص به کار می بندند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دولت بر کمک رسانی فوری به خانواده هایی است که خانواده و خانه و زندگی خود را از دست داده اند خواهد بود گفت: در این میان، اگر خانواده ای بی سرپرست شده است، دولت خود راسا" بصورت رایگان نسبت به احداث خانه های آنان اقدام خواهد کرد.

روحانی در ادامه افزود: برای آن دسته از خانوارهایی که سرپرست دارند اما خانه و زندگی شان از دست رفته است، کمک های بلاعوض اختصاص می یابد تا نسبت به ساختن خانه و کاشانه خود اقدام نمایند.

رئیس جمهور با اشاره به تخریب 18 هزار هکتار از مزارع و چهار هزار هکتار از باغات مناطق سیل زده تصریح کرد: این میزان از خسارات مالی بسیار وسیع بوده و دولت توسط دستگاه های اجرایی خود ضمن جبران بخش مهمی از آن، نسبت به رسوب برداری از اراضی یاد شده اقدام خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623234
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.