به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا رضایی عصر امروز در جلسه مشترک ستاد بحران آذربایجان شرقی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ ایران و به‌ویژه آذربایجان، از امدادرسانی مطلوب نیروهای آذربایجان شرقی قدردانی کرد و اظهار داشت: سیل از سوانحی است که امکان پیشگیری و پیش‌بینی وجود دارد و باید اقداماتی کرد که از تکرار آن جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه در مقاله‌ای که در سال 2015 منتشر شد آمده است، درس‌هایی که از زلزله‌های طبس، منجیل و بم باید گرفت این است که در زلزله‌های 100 سال اخیر درس‌ها آموخته نشد و دوباره از همان محل آسیب دیدیم، افزود: وقتی پاسخ به سانحه کامل خواهد بود که قبل از سانحه فکر کرده باشیم و در حد توان پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه جاهایی در استان که با ایجاد سد و امکانات لازم، کاهش خطرپذیری رخ داده و آسیب سیل را کم کرده است، گفت: باید چنین اقداماتی را در نقاط مخالف استان برای پیشگیری از وقوع چنین فجایعی که در سیل آذربایجان رخ داد توسعه داد.

رضایی با اشاره به ویژگی‌های سیل آذربایجان شرقی و سایر نقاط کشور در سال‌های اخیر، ابراز داشت: نکته مهم در بررسی حوادثی از قبیل سیل و زلزله و... ردپای اثرات تغییر اقلیم در حوادث بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در میزان وقوع زلزله تفاوت چندانی با میانگین جهانی نداریم، ابراز داشت: در حوادث طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی، میزان وقوع در ایران بسیار بیش از حالت عادی است و این را لمس می‌کنیم و باید برای پیشگیری از خطرپذیری چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم با اشاره به وضعیت مدیریت بحران در کشور، با بیان اینکه باید قبل از بحران چاره‌اندیشی کرد، خاطرنشان کرد: در چنین جلساتی برای موضوعاتی که فوریت دارد صحبت می‌کنیم در حالی که باید اقدامات ما معطوف به کارهای پیشگیرانه باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620171
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.