به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل نجار عصر امروز در جلسه مشترک ستاد بحران آذربایجان شرقی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با پیش‌بینی هواشناسی اخطاریه‌های لازم به مردم داده شد اظهار کرد: با وجود اینکه بارش‌ها وضعیت آب را در استان بهبود بخشید ولی در دو نقطه در سیلاب‌های آذرشهر و عجب شیر تعدادی از مردمی که برای گذران تعطیلات پایان هفته رفته بودند دچار سانحه شدند.

وی با بیان اینکه در سیل آذرشهر 22  نفر اعلام مفقودی شد که تاکنون 17 نفر از جان‌باختگان با تلاش امدادرسانان از آب خارج شد، افزود: 8 نفر هم هنوز پیدا نشده‌اند و جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به سیل روستای چنار عجب‌شیر، گفت: بخشی از روستا که در حریم رودخانه ساخته شده بود و پل کوچکی که برای تردد به قبرستان وجود داشت، مسدود شد و آن محدوده 6 کیلومتری در ظرف 7 دقیقه با بارندگی شدید سیلاب به راه افتاد، 12 خانه ویران شد و سیل افراد خانه و امکاناتشان را با خود برد.

وی ادامه داد: 20 نفر از اهالی این روستا جان خود را از دست دادند که 18 نفر توسط مردم و امدادگران و نیروهای مسلح پیدا شد و روز گذشته با مراسم باشکوهی در روستا به خاک سپرده شدند.

نجار با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان در دقایق اولیه حاضر شدند، پای کار بوده و همه همت خود را به منصه ظهور گذاشتند، ابراز داشت: نکته حائز اهمیت این است که مثل روستای بیرق و چنار در همه نقاط کشور وجود دارد که ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه صورت گرفته و با بارندگی و جاری شدن سیل حوادث ناگواری به وقوع می‌پیوندد که باید یک فکر اساسی و جدی برای آن اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه دو سال است لایحه مدیریت بحران کشور علی‌رغم این همه حوادث در کشور، به یک نقطه اساسی نرسیده و باید حل شود، خاطرنشان کرد: در هر حادثه‌ای اقدامات فوری و اساسی لازم است و در چارچوب قانون نمی‌گنجد، لذا اصرار داریم که دست مدیریت بحران بیش از این باز باشد چرا که برخی اقدامات فرایند بسیار طولانی دارند و باید مجلس و نمایندگان با توجه ویژه به موضوع بپردازند تا در حوادث، اقدامات مدیرت بحران به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620078
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.