به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، جعفر احمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اولویت دار بودن فرودگاه برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اقدام لازم برای تامین اعتبار حصارکشی شهرک فرودگاهی و فاینانس مورد نیاز انجام شده است.
وی افزود: در گام نخست با اعتبار 10 میلیارد ریالی که در بودجه امسال سازمان منطقه آزاد ارس درنظر گرفته شده است طرح محصور کردن محدوده شهرک فرودگاهی انجام شده و همزمان عملیات احداث فرودگاه با اعتبار یکهزار میلیارد ریال انجام می شود.
احمدی به اقدام انجام شده در خصوص تملک اراضی فرودگاه اشاره کرد و گفت: طرح ارزیابی زیست محیطی فرودگاه در حال بروزرسانی است و در بودجه امسال اعتبار لازم برای فنس کشی و برخی اقدام های دیگر تامین شده که امیدواریم بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی باشیم.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: تاکنون 14 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی فرودگاه هزینه شده است.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار از ظرفیت ها و مزایای ویژه اقتصادی برخوردار بوده و نقش مهمی در تولید و اشتغال منطقه ایفا می کند.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.