محسن رضایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از امدادرسانی به مناطق سیل زده در عجب شیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه آسیب پذیری کشور در نقاط مختلف به ویژه در روستاها در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله آتش سوزی، سیل و زلزله بالا بوده و ضریب ایمنی در این زمینه باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: حوادث غیرمترقبه از جمله واقعه تلخ سیل در آذربایجان شرقی زنگ خطری برای مسئولان در راستای ایمن سازی و پیشگیری از این رویدادهای تاسف بار به ویژه در مناطق روستایی است.
وی اضافه کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث تلخی چون سیل در روستاها، باید ساکنان و خانه های مسکونی در نزدیکی و حریم رودخانه ها جابجا شوند تا شاهد بروز چنین وقایع تلخی نباشیم.
رضایی گفت: با اجرای تمهیدات و پیشگیری های لازم توسط دستگاه های مختلف می توان آسیب پذیری ها را به حداقل رساند و از بروز حوادث تلخ در بلایای طبیعی جلوگیری و از نعمت های الهی استفاده بهینه کرد.
وی با اشاره به حادثه تلخ سیل و جان باختن عده ای از هموطنان در روستاهای عجب شیر و آذرشهر افزود: حضور در بین آسیب دیدگان این حادثه و پیگیری مسائل آن، تسکینی بر آلام و رنج های خسارت دیدگان و مردم داغدار است.
وی ادامه داد: حادثه غمبار جان باختن روستاییان در روستای چنار عجب شیر بر اثر سیل چند روز اخیر، موجب شده تا دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به همراه گروه های مهندسی در این منطقه برای خدمات رسانی حضور یافته و مرهمی بر دردهای آسیب دیدگان این حادثه باشند.
وی با اشاره به حضورش در مناطق سیل زده آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این بازدید سلام ویژه رهبر معظم انقلاب را به مردم ابلاغ و همدردی ایشان را با داغدیدگان و آسیب دیدگان این حادثه غمبار به مردم این منطقه اعلام کردم.
رضایی گفت: با حضور در این مناطق گزارش خدمات رسانی دستگاه های مختلف در این حادثه را نیز خدمت مبارک رهبر معظم انقلاب خواهم رساند.
وی همچنین از زحمات و تلاش های استاندار آذربایجان شرقی، فرمانداران، تیم های امدادی، سپاه، ارتش و مردم تلاشگر و مجاهد آذرشهر و عجب شیر تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، در جریان سیل اخیر در جنوب آذربایجان شرقی و شهرستان های عجب شیر و آذرشهر 42 تن از اهالی این منطقه جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند که که تاکنون جسد 37 تن پیدا شده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3077/7485/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.