زاهد محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روستائیان روستاهای حاشیه رودخانه ارس خواسته شده تا از هرگونه فعالیت و سکونت در حاشیه این رودخانه خودداری کرده و تاسیسات برق پمپاژ آب کشاورزی را تعطیل کنند.
وی اظهار کرد: از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای مرزی نیز خواسته شده با اطلاع رسانی به موقع، هشدارهای لازم را به ساکنان اعلام کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران جلفا یادآوری کرد: به دنبال بارش های قابل توجه در روزهای گذشته و تداوم آن در روزهای آتی، دبی آب رودخانه ارس به دلیل افزایش حوزه آبریز به خصوص از رودخانه مرکان بالا رفته و احتمال طغیان وجود دارد.
محمودی از مردم به خصوص دامداران و کشاورزان خواست از اتراق در مسیل ها و دره ها خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نشویم.
وی به تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ مسافر و گردشگری در نزدیکی رودخانه ارس نباید سکونت و اتراق کند.
محمودی ادامه داد: گروه های امداد رسان هلال احمر و دستگاه های ذیربط به حال آماده باش درآمده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع سیل پیش بینی شده است.
رودخانه ارس از کوه های هزار چشمه در کشور ترکیه سرچشمه گرفته و پس از طی مسیر طولانی در شمال غرب ایران به خصوص شهرستان جلفا به دریای خزر می ریزد.
به واسطه آب این رودخانه ده ها ایستگاه پمپاژ بزرگ و کوچک در حاشیه این رودخانه توسط دولت و کشاورزان ایجاد شده و از طریق پمپاژ به اراضی بالادست انتقال یافته است.
رودخانه ارس حدود 128 کیلومتر در امتداد شهرستان جلفا جریان دارد.
خبرنگار: مقصود هوشمند** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7222/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.