رحیم شهرتی فر بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل گروه هماهنگی بحران شهرستان تبریز افزود: بارش در حدود 57 میلی متری باران در این شهرستان در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: در اطراف شهر تبریز و روستاهای پیرامون آن، آب گرفتگی معابر و در برخی جاها منازل مسکونی در مسیر و جوار سیلاب ها رخ داده است.
شهرتی فر با اشاره به فعالیت بخشداری مرکزی و بخشداری خسروشاه شهرستان تبریز برای امدادرسانی به سیلزدگان گفت: از صبح امروز با تمام توان برای جلوگیری از خسارت های مالی و جانی سیل و آبگرفتگی به شهروندان تلاش می شود.
وی اظهار کرد: شهرداری های تبریز، باسمنج و خسروشاه، جمعیت هلال احمر، نیروهای انتظامی، سازمان آب و بقیه دستگاه های خدمت رسان در آماده باش کامل جهت امدادرسانی به شهروندان می باشند.
فرماندار شهرستان تبریز افزود: در روستای بیرق در شرق تبریز نیز حدود 50 منزل مسکونی در معرض تهدید آب گرفتگی و با دچار آب گرفتگی بودند که مدیریت هماهنگی بحران با کمک نیروهای بسیج و سپاه ناحیه و نیروهای هلال احمر، سازمان آب، آتش نشانی و اداره کل راه با تمام امکانات در محل مستقر هستند.
وی ادامه داد: به دلیل محاصره آب آغاز عملیات با سختی همراه است و نیروهای امدادی منتظر کاهش محاصره آب برای تخلیه منازل هستند.
شهرتی فر اضافه کرد: به دلیل شدت باران در شهر تبریز نیز آب گرفتگی معابر رخ داده بود که شهرداری تبریز اقدام به باز کردن آن کرده است.
وی در خصوص شکاف ایجاد شده در محله 42 متری تبریز گفت: عوامل شهرداری به موقع جهت ترمیم و مرمت آن تلاش می کنند.
فرماندار شهرستان تبریز افزود: براساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی مستقر در استان در حال ترک است و ممکن است به دلیل رطوبت موجود بارندگی پراکنده رخ دهد.
وی از مردم شهرستان تبریز درخواست کرد در زمان بارش باران و وقوع سیلاب از حضور در کنار رودخانه ها خودداری کنند.
مناطق مختلف آذررباییجان شرقی از روز گذشته تا امشب شاهد بارش باران و به تبع آن وقوع سیل و آبگرفتگی بودند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.