به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، با آغاز بارش باران از روز گذشته در تبریز و پیشبینی تندباد شدید در اواخر روز جمعه نیروهای خدماتی به حالت آماده باش کامل درآمده و در برخی محلات در حال رفع آبگرفتگی گسترده معابر هستند.

بر اساس این گزارش، دستور آماده باش آتش نشانی کلان شهر تبریز و ستاد مدیریت بحران برای تندباد پیش رو که طیّ ساعات آینده تا عصر آغاز و تشدید می‌شود نیز صادر شده چراکه احتمال سقوط اشیاء، شکستن درختان و وارد آمدن خسارات به تاسیسات انتقال نیرو و تاسیسات انتقال شهری قوی است.

در این میان شهرداری تبریز از روز گذشته با آغاز بارش شدید باران در این شهر بسیج تجهیزات و نیروهای خدماتی را آغاز کرده و تا عادی‌سازی شرایط مسیرها و معابر تردد، ادامه خواهد داشت.

صادق نجفی شهردار تبریز هم اوایل صبح امروز جمعه از وضعیت خدمات رسانی بازدید کرد و از معاونان خدماتی و شهرداران مناطق خواست تا بازدیدهای مستمر خود را مطابق گزارش‌های سامانه 137 گزارشات مردمی پیگیری کنند.

وی در این بازدید بر فرماندهی منسجم خدمات رسانی در تبریز اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مستمر و استفاده از توان همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و شهروندان، از نکات مهمی است که باید امروز در ارائه خدمات مطلوب و پیشگیری از بحران ضروری است.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: به دنبال بارش باران از شب گذشته و تشدید آن از صبح امروز، احتمال وزش تند باد شدید در تبریز بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته توسط هواشناسی استان وجود دارد.

بر اساس این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده تا از پارک کردن اتومبیل در کنار درختانی که احتمال سقوط به دلیل وزش تند باد دارند، خودداری کنند.

شهرداری تبریز نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز اتفاق غیر مترقبه و نیاز به حضور نیروهای خدماتی مراتب را به سامانه 24 ساعته 137 شهرداری تبریز اطلاع دهند.

همچنین در این اطلاعیه با اشاره اعلام آماده باش سراسری به پایگاه‌های آتش نشانی کلان شهر تبریز از طرف ستاد مدیریت بحران اعلام شده است: تندباد پیش رو و بارش‌های سیلابی که طیّ ساعات آینده تا عصر و شب آغاز و تشدید می‌شود و احتمال سقوط اشیاء، شکستن درختان و وارد آمدن خسارات به تاسیسات انتقال نیرو و تاسیسات انتقال شهری بالاست، هوشیار باشید.

بر اساس گزارش تسنیم از سطح شهر، عوامل اجرایی و خدماتی شهرداری تبریز از شب گذشته با بهره‌گیری از تجهیزات لازم، در سطح شهر حضور دارند و عملیات هدایت آب‌های سطحی، توسط اکیپ‌های خدماتی مناطق، از شب گذشته آغاز شده و تا رسیدن به وضعیت عادی ادامه خواهد داشت.

این عملیات از شب گذشته در بستر مهرانه‌رود و مسیرهای شیب‌دار شرقی و شمال شهر که شدت بارش بیشتر است، در اولویت قرار گرفته و طغیان بارش‌ها تا اندازه قابل‌قبولی مهار شده است.

سازمان‌های موتوری، پسماند، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، از پشتوانه‌های مهم خدماتی در مواقع بحران به شمار می‌روند و به تناسب شدت‌گرفتن بارش‌ها، از ظرفیت‌های اجرایی این تیم‌ها استفاده می‌شود.

فرماندار تبری هم با هشداری نسبت به اینکه تندباد شدیدی درراه تبریز است، تاکید کرد: مردم در حدامکان امروز از خانه‌های خود خارج نشوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615508
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.