به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسن قشقاوی صبح امروز در آیین افتتاح صدور ویزای الکترونیک فرودگاه شهید مدنی تبریز، با اشاره به اینکه ویزای الکترونیک فرودگاهی به این معناست که هر خارجی غیر از 10 کشور مانند انگلیس و امریکا و کانادا و... که با ملاحظات خاص و عمل متقابل محدود شده‌اند، امکان دریافت ویزای ورود به ایران را دارند، اظهار داشت: در این فرودگاه ما می‌توانیم برای اتباع 180 کشور دنیا که با گذرنامه وارد فرودگاه می‌شوند، ویزا صادر کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام، مقدمه مهمی برای تبریز 2018 است، افزود: باید علاوه بر صدور ویزا، سایر زیرساخت‌ها از جمله تشکیل شرکت‌های بخش خصوصی برای تحویل فرودگاه تا فرودگاه تشکیل شود تا گردشگری تبریز بیش از گذشته رونق یابد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، در ادامه به ویژگی‌های بارز تبریز و آذربایجان اشاره کرد و گفت: حضور ولیعهدهای تاریخ ایران در این شهر به این معنی است که در تبریز تربیت شده و تهران حکومت می‌کردند چراکه آذربایجان همیشه مبدأ بسیاری از تحولات ایران بوده و است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم آغاز فعالیت صدور ویزای فرودگاهی در تبریز در افزایش سرمایه‌گذاری و توریسم کمک زیادی کرده باشد، ابراز داشت: آمادگی کامل داریم تا خدماتی که آذربایجان شرقی نیاز دارد، کمک کنیم. 

قشقاوی در ادامه، الگوهای اقتصاد مقاومتی با الهام از زندگی حضرت زینب (س) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: عمر حضرت زینب در اختیار اقتصاد مقاومتی بود چراکه عبداله بن جعفر، همسر ایشان بزرگترین فعال بخش خصوصی دوران خود بود، امام حسین هم به خاطر اشتغال و تولید، به عبدالله بن جعفر اجازه حضور در کربلا را نداد چراکه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بنی هاشم به خطر می افتاد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین در نامه به مالک اشتر نوشتند که هیچ‌کدام از قوای سه‌گانه قوام نمی‌یابند مگر اینکه از سرمایه‌گذاران، مولدین، تجار و صاحبان صنایع حمایت شود، تصریح کرد: این فرمان به این دلیل است که حکومتی‌ها بلد نیستند سود ایجاد کنند و تولید و اشتغال را گسترش دهند، لذا باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و در پیچ‌وخم اداری گرفتارشان نکنیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، با تاکید بر اینکه اگر چنین نگاه ایدئولوژیک امام علی (ع) و امام حسین (ع) به فعالیت اقتصادی داشته باشیم، این بروکراسی‌های اداری دیگر معنا ندارد، اظهار کرد: نباید سرمایه‌گذار که برای تولید و اشتغال تلاش می‌کند در این پیچ و خم گرفتار شوند و دنبال نخود سیاه فرستاد چراکه در این صورت فرمایش رهبری محقق نمی‌شود.

وی افزود: در تمام کشورهای پیشرفته مجوز سرمایه‌گذاری نهایتاً 4 تا 5 هفته طول می‌کشد و محال است به 6 هفته بکشد بنابراین باید ماده واحده‌ای در مجلس تصویب شود که هر مقام اجرایی، قضایی، پلیسی، مالیاتی و بانکی و... به هر بهانه‌ای کارخانه و اشتغالی را تعطیل کند، یک تا سه سال زندانی کند اما نباید از آن طرف بوم بیفتیم که معوقات بانکی داریم و... بگذاریم به جای دویدن سرمایه گذار، مدتی هم مالیات و بانک بدود و اجازه فعالیت به فعالان اقتصادی را بدهیم. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614774
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.