به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزاد راه که محمد رسول الله نام گذاری شده با سرمایه گذاری بانک سپه و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی شروع خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه 49 کیلومتر از آزاد راه پیامبر اعظم (ص) در شهرستان هشترود قرارگرفته اما متاسفانه برای این شهرستان خروجی و رمپ در نظرنگرفته شده است.
مردم هشترود برای دسترسی به آزاد راه و رفتن به تبریز باید از راه روستایی عزیز کندی و برای رفتن به تهران باید از کیلومتر 15 جاده مراغه - هشترود حدفاصل روستای قویونقشلاقی استفاده کنند که با احداث این آزاد راه جدید، فاصله این شهر با این آزاد راه تا 6 کیلومتر کاهش می یابد.
پیش تر معاون ساخت و توسعه آزادراه ‌های کشور اعلام کرده بود که در صورت تامین اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز، آزاد راه مراغه - هشترود در سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می شود.
میرشفیع اضافه کرد: هم اکنون منابع مورد نیاز برای رفع معارضان این طرح تامین شده و منتظر مجوز رسمی بانک مرکزی به بانک سپه برای پرداخت آن هستیم.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ‌های کشور با تکذیب شایعه تغییر مسیر آزادراه مراغه - هشترود اظهار کرد: هیچ تغییری در مسیر این آزادراه ایجاد نشده است.
میرشفیع با تاکید بر اینکه آزادراه مراغه - هشترود در مسیر مصوب و نقشه های مورد تصویب این طرح اجرا خواهد شد، گفت: مسیر اجرای این طرح از میدان مجلس در ورودی شهر مراغه آغاز و تا هشترود امتداد می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به مصوبات قبلی در خصوص این طرح، این‌ آزادراه به سمت مرز عراق و استان آذربایجان غربی و کردستان امتداد و گسترش می یابد.
وی ادامه داد: نقشه های اجرایی این طرح ملی و نیز مشخصات هندسی آن هم اکنون به روز رسانی و تصحیح شده تا در آینده شاهد بهره مندی مردم این منطقه از این آزادراه مهم باشیم.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر بوده که در این طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 متر در ساعت، اجرا می شود و هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از 2 شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.