به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: در سال گذشته که سال اقدام و عمل بود، با تلاش شبانه‌روزی، استان آذربایجان شرقی در شاخص‌های مختلف جزو استان‌های برتر اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است. 

وی با بیان اینکه با همان روحیه‌ای که سال 95 را به اتمام رساندیم، سال 96 را با همان همت عاشورایی و غیرت آذربایجانی در تولید و اشتغال جزو استان‌های برتر خواهیم بود، افزود: زیرساخت‌ها را در سال 95 آماده کرده‌ایم و باید از این ظرفیت در سال جاری استفاده کنیم. 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت تسهیلات تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی در سال 95 گفت: سیر صعودی اشتغال از دی ماه با رفع موانع و تزریق تسهیلات تأمین نقدینگی خود را نشان داد و این روند باید در سال 96 با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بخش خدمات نتوانستیم در سیستم بهین یاب ورود یابیم، ابراز داشت: ولی امسال بخش خدمات یکی از محورهای توسعه اشتغال خواهد بود.

جبارزاده سفر دیروز وزیر راه و شهرسازی به استان را یادآور شد و گفت: آزادراه تبریز ـ بازرگان یکی از مگاپروژه‌های سند تدبیر و توسعه آغاز شد که این پروژه یکی از زمینه‌های اشتغال سال 96 خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز ریل‌گذاری راه آهن میانه ـ تبریز تا بستان‌آباد، ابراز داشت: قطار تا شهریور به بستان آباد می‌رسد و ایستگاه بار و مسافر بستان آباد نیز در این سفر کلنگ‌زنی شد، ضمن اینکه اتوبان تبریز ـ سهند هم با رفع موانع با سرعت توسط پیمانکاران در حال فعالیت هستند و به زودی تکمیل می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تأمین جاده و ریل مناسب یکی از زیرساخت‌های افزایش تولید است، خاطرنشان کرد: دولت وارد تولید‌کنندگی و اشتغالزایی نمی‌شود بلکه زمینه را برای سرمایه گذاران و مردم فراهم می‌کند چراکه بازیگر اصلی این میدان، بخش خصوصی است و دولت نیز هرچه برای تحقق شعار سال در توان دارد، تأمین خواهد کرد.

وی امنیت را در تحقق تولید و اشتغال مؤثر دانست و گفت: در کنار امنیت فیزیکی باید امنیت روانی با عدم تنش در جامعه تأمین شود. مسئولان نباید از تریبون‌ها علیه هم صحبت کنند و باید در جلسات و پشت درهای بسته همه مشکلات خود را حل کرده و به جامعه تسری ندهند چراکه این موضوع ضد تولید و اشتغال است. 

جبارزاده با تاکید بر اینکه باید با کشورهای خارجی هم وارد تعامل شده و برای بازار آنها جهت صادرات برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: تبادل با پنج شش کشور کافی نیست و باید رفت آمد هیئت‌های تجاری توسعه یافته و مبادلات تجاری افزایش یابد.

وی دخالت، سنگ‌اندازی و مانع تراشی بی مورد در امور سرمایه گذاری خارجی برای ادارات غیرمرتبط را ممنوع دانست و گفت: این استان مدیر و صاحب دارد و باید از طریق پنجره واحد تعریف شده با تسهیل در امور برای تأمین زمینه اقدام شود، هر کس باید بر اساس وظایف خود تلاش کند و هیچ کس حق ندارد از سرمایه گذار خارجی و داخلی سؤال و جواب کرده و با بدبینی برخورد کند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید از هر امر مقدس در جهت اشتغال زایی حمایت کرد چرا که اشتغال از اعتیاد و سرقت و... پیشگیری می‌کند بنابراین باید امنیت کامل روانی و فیزیکی را برای حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 609179
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.