به گزارش ایرنا، پیتر پلگرینی روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز افزود: مناسبات دو کشور تنها با تهران کافی نیست و باید با دیگر استان های جمهوری اسلامی ایران رابطه همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به اطلاعات خود نسبت به استان آذربایجان شرقی ادامه داد: اطلاع دارم آذربایجان شرقی استانی معدنی است و ما نیز در بحث معدن به خصوص معادن مس فعالیت داریم که می توانیم در این زمینه همکاری کنیم.
پلگیرینی اظهار کرد: پتانسیل های خوبی برای فعالیت های مشترک بین دو کشور وجود دارد و از تجار و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی دعوت به سرمایه گذاری و همکاری می کنیم.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری وزارت اقتصاد و دارایی ایران با یکی از بانک های کشور اسلواکی ابراز امیدواری کرد: سطح مبادلات بین دو کشور به 100 میلیون دلار می رسد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بااشاره به روابط گذشته ایران و اسلواکی گفت: بسیاری از تجار ما آماده همکاری هستند و علاقمندیم ارتباطات تجاری و صنعتی خود را افزایش دهیم.
اسماعیل جبارزاده افزود: آنچه که برای آغاز همکاری های مشترک نیاز است تسهیل رفت و آمدها و روادید است.
وی بااشاره به ارتباط گسترده کشورهای آسیای شرقی همانند چین، ادامه داد: علاقمند به افزایش همکاری با کشورهای اروپایی هستیم.
جبارزاده اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان های بسیار غنی در بخش معدن است و معادن گران قیمتی در این استان وجود دارد که می توانیم در این زمینه همکاری های خوبی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی در سفر یک روزه خود، با استاندار آذربایجان شرقی و همچنین تجار و بازرگانان این استان در محل اتاق بازرگانی تبریز دیدار و گفت و گو کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.