به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، سرهنگ رحمان عبدی با اشاره به اینکه بیش از 231 هزار نخ سیگارقاچاق در عجب شیر کشف و ضبط شد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 231 هزار و 800 نخ سیگارخارجی قاچاق به ارزش تقریبی 354 میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر درپایان از شهروندان خواست: هر گونه اخبار و اطلاعات خود را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع ونیز تقدیر، پیشنهاد و انتقاد از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی را با سامانه تلفنی (197) دفتر نظارت همگانی که به صورت شبانه روزی پاسخگوی آنها است در میان بگذارند.

کشف 70 هزار نخ سیگار قاچاق در اهر

سرهنگ یونس منفرد در تشریح این خبر گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در پی کسب خبری مبنی حمل محموله سیگار قاچاق توسط دو خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با کنترل محورهای مواصلاتی، خودروها را شناسایی و متوقف کردند و با بررسی خودروها و انجام اقدامات تکمیی پلیسی محل اختفای محموله سیگار قاچاق را شناسایی و در بازرسی از محل تعداد 70 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ منفرد افزود: در این راستا دو خودرو توقیف و هر دو متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ منفرد در پایان خاطرنشان کرد: در جهت تداوم و تشدید برنامه‌های کنترلی و نظارتی پلیس، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به فوریت‌های پلیسی اطلاع وهرگونه انتقاد، پیشنهادات و یا تقدیر از عملکرد کارکنان پلیس را با شماره تلفن 197 اعلام دارند.

کشف لوازم آرایشی قاچاق در مراغه

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در توضیح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان مراغه یک دستگاه اتوبوس "ولوو" حامل کالای قاچاق را شناسایی و در ورودی شهر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد 552 قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق خارجی را کشف و در دو نفر متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ اصلانی فر ارزش برآورد شده کالاهای کشف شده را 150 میلیون ریال بیان کرد و افزود: متهمان این کالاها را از استان‌های غربی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال به شهرستان مراغه را داشتند که توسط ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه در پایان گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از 115 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در ملکان

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح این خبر گفت: ماموران حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه پیکان به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک وپس از تعقیب و مراقبت، با استفاده از شگردهای خاص پلیسی آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی جمعاً تعداد 115 هزار و 400 نخ سیگار قاچاق در مارکهای مختلف و مقداری چای و تنباکوبه ارزش تقریبی 150 میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

بی احتیاطی راننده نیسان در ورزقان، یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

سرهنگ قاسم نظری در تشریح جزئیات این خبر، افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی نیسان با دو دختر بچه در یکی از خیابان‌های ورزقان، بلافاصله ماموران انتظامی و راهور برای بررسی علت حادثه به محل اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: ماموران مشاهده کردند که در اثر برخورد یک دستگاه نیسان با دو دختر بچه 6 ساله، متاسفانه یکی از دختر بچه‌ها در دم فوت و دیگری به شدت مجروح شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله فرد مجروح جهت مداوا به بیمارستان انتقال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان در پایان علت تامه تصادف را برابر اعلام کارشنا s پلیس راهور عدم توجه به جلو توسط راننده خودروی نیسان عنوان کرد.

کشف بیش از 7 کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین در هریس

سرهنگ ستار داداشی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و در یک عملیات هماهنگ با همکاری مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل و کسب خبر مبنی بر حمل محموله مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های هریس و اهر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت و اقدامات پلیسی، خودروی حامل را که در یکی از محورهای مواصلاتی در حال حمل مواد مخدر بود، شناسایی و متوقف و در بازرسی از آن مقدار 7 کیلو و 530 گرم مواد مخدر از نوع هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودرو جاساز شده بود کشف و ضبط کردند.

سرهنگ داداشی تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودروی نیسان توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هریس با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است خاطرنشان کرد: پلیس با شماره تلفن 110 آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی و همکاری مردم در زمینه برخورد قاطع با فروشندگان موادمخدر می‌باشد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل با 6 فقره سرقت در شبستر

سرهنگ فریدون حیدری گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل درشبستر، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: دو نفر سارق حرفه‌ای منزل با هوشیاری ماموران گشت انتظامی، حین سرقت شناسایی و دستگیرشدند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: متهمین در بازجویی‌های فنی و تکمیلی به 6 فقره سرقت منزل اعتراف و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیستردر پایان از شهروندان خواست، به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس در پیشگیری از سرقت منزل توجه کرده و ضمن رعایت هشدارهای پیشگیرانه پلیس، بمحض مشاهده افراد مشکوک موضوع را به مرکز فوریتهای پلیسی 110 گزارش دهند.

دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو با 10 فقره سرقت در مرند

سرهنگ کاظم دهقانی در تشریح این خبر، گفت: در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی براینکه یک نفر سارق با دردست داشتن چاقو در حین سرقت از داخل خودرو وی با مشاهده او اموال سرقتی را گذاشته و متواری می‌شود با توجه به حساسیت موضوع ودر جهت پیشگیری از سرقت‌های مشابه در سطح شهر موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ دهقانی در ادامه بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو سواری آردی مشکوک و از راننده مدارک خواسته که نامبرده سریعاً ازمحل متواری و در نهایت خودرو مذکور متوقف و در بازرسی از آن تعدادی اموال مسروقه شامل ضبط صوت، باندخودرو، تعدادی گوشی موبایل و ... کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در این راستا جوان 26 ساله با همدستی خانم 36 ساله اکه اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان بودند دستگیرو به 10 فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در پایان از شهروندان خواست به هشدارهای پلیسی توجه نموده وسیله نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز نمایند و در صورت برخورد با هر مورد مشکوک بلافاصله موضوع را با مرکز فوریتهای پلیس 110 و سامانه 197 برای اعلام انتقادات و پیشنهادات در میان بگذارند.

توقیف محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش 350 میلیون ریال درمراغه

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران مبارزه با کالای قاچاق در حین گشت زنی به دو دستگاه وانت مزدا و وانت پیکان مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروهای مذکور تعداد 10 دستگاه انواع لوازم خانگی از قبیل کولر گازی، تلویزیون دیجیتال، یخچال و ظرفشویی به ارزش تقریبی 350 میلیون ریال را کشف و در این رابطه چهار نفر دستگیر وخودروهای مربوطه نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، ازشهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی 110 به پلیس اطلاع دهند.

توقیف محموله قاچاق یک میلیاردی در بناب

سرهنگ رمضان الهوردیان بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان بناب حین گشت زنی و کنترل تردد خودروها در یکی از محورهای مواصلاتی به دودستگاه سواری پراید و پیکان یک دستگاه خودرو باری نیسان مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این سه خودرو یک هزار و 185 ثوب البسه خارجی،700 عدد مسواک،2 هزار 400 عدد دستکش و 18 هزار مواد شوینده خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است..

سرهنگ رمضان الهوردیان با اشاره به اینکه چهار نفر قاچاقچی در این عملیات دستگیر شد، افزود: هر سه خودرو توقیف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان ضمن قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس تصریح کرد: اقدامات مقابله‌ای با پدیده شوم قاچاق در اولویت و همه جانبه بوده و به صورت ویژه در دستور کار پلیس می‌باشد و از شهروندان تقاضا می‌شود هر گونه ناهنجاری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به نیروی انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608937
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.