حیدر جلال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کالا به ارزش ریالی 738 میلیارد و 196 میلیون ریال از طریق گمرک این شهرستان به 24 کشور جهان صادر شده است.
وی ادامه داد: این کالاهای صادراتی با 74 هزار و 190 تن وزن توسط سه هزار و 660 دستگاه کامیون و در قالب یک هزار و 672 فقره اظهارنامه صادراتی به خارج صادر شده است.
وی اضافه کرد: میزان صادرات محصولات از این شهرستان به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 18 درصد از نظر وزنی و 14 درصد از لحاظ ارزش ارزی و ریالی رشد داشته است.
وی گفت: محصولات صادر شده به خارج از کشور در 2 بخش صنعتی و کشاورزی شامل 19 نوع کالا از جمله شیشه، آیینه، کربنات سدیم، کود شیمیایی، آبگرمکن، مصنوعات فلزی، سنگ و کشمش، سوسیس خام، آرد، گندم، خرما، بادام هندی و بادام زمینی است.
وی افزود: با حمایت های اقتصادی و نیز تسهیلات ایجاد شده در زمینه تولید و صادرات محصولات غیر نفتی از سوی دولت تدبیر و امید، میزان صادرات از طریق این گمرک به خارج از کشور در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت برای 281 خودروی سواری اظهار نامه خروج موقت (کاپوتاژ) برای تردد در کشورهای خارجی صادر شده است.
گمرک مراغه از آذرماه 1375 و به‌ منظور تسریع در تشریفات گمرکی و صادرات خشکبار مراغه و شهرستان ‌های مجاور کار خود را آغاز کرد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از ظرفیت های مناسبی در بخش صادرات محصولات غیرنفتی از جمله صنایع تبدیلی، صنعتی و کشاورزی برخوردار است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.