به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال از امروز با 2 دیدار آغاز می‌شود. بر اساس برنامه این هفته، تراکتورسازی نیز از ساعت 17:15، روز جمعه، 18 فروردین‌ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، میهمان صبای این شهر خواهد بود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی راهی قم می‌شوند که در دیدار گذشته خود با تساوی یک-یک مقابل گسترش فولاد متوقف شدند. تراکتورسازی با تساوی در دربی تبریز، 47 امتیازی شد و با توجه به امتیاز برابر با استقلال تهران و گل زده کمتر نسبت به این تیم، با یک رده سقوط در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

تراکتورسازی با کسب 3 امتیاز دیدار با صبا می‌تواند به صعود یک رده‌ای و بازپس‌گیری رده دوم جدول از استقلال تهران امیدوار باشد. شاگردان قلعه‌نویی در هفته‌های گذشته بیشترین تعداد گل زده را نیز در کارنامه داشتند اما با افت این تیم در هفته‌های اخیر، استقلال تهران عنوان بهترین خط حمله لیگ را تا پایان هفته بیست و پنجم به خود اختصاص داده است.

صبای قم نیز با 22 امتیاز در رده  چهاردهم جدول قرار دارد و با 3 امتیاز دیدار با تراکتورسازی می‌تواند فاصله امتیازی خود را با تیم‌های سیاه‌جامگان و ماشین‌سازی افزایش دهد. در صورت شکست صبا در دیدار با تراکتور، سیاه‌جامگان می‌تواند اختلاف 2 امتیازی با این تیم را جبران کرده و جایگاه شاگردان مرفاوی را در جدول تصاحب کنند.

تاریخچه دیدار صبا و تراکتورسازی

تراکتورسازی و صبا تاکنون 15 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. سهم تراکتورسازی از این 15 دیدار 5 برد و سهم صبا 4 برد است. 6 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. دیدارهای دو تیم معمولاً پر گل بوده و میانگین گل در دیدارهای دو تیم، 2.93 گل برای هر بازی است. در 15 دیدار گذشته 44 گل به ثمر رسیده که سهم تراکتور و صبا به ترتیب 24 و 20 گل است.

دیدار دو تیم در دور رفت لیگ شانزدهم نیز با برتری 2-1 تراکتورسازی همراه بود. در این دیدار، محمد ابراهیمی و محمد ایران پوریان برای تراکتورسازی گل زنی کردند. تک‌گل صبا نیز توسط احمد حسن‌زاده وارد دروازه محمدرضا اخباری شد.

تراکتورسازی و صبا یک بار نیز در جام حذفی به مصاف هم رفتند که در آن دیدار تراکتورسازی توانست با نتیجه یک-صفر در قم از سد صبا بگذرد.

عملکرد صبا و تراکتورسازی در نیم فصل دوم لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال در حالی به هفته بیست و ششم خود رسیده است که صبای قم یکی از گزینه‌های سقوط به دسته یک است. این تیم علی‌رغم نتایج امیدوارکننده در دور برگشت لیگ شانزدهم، در رده چهاردهم جدول قرار دارد و دو تیم قعر جدولی در انتظار لغزش این تیم هستند.

صبا با 3 برد، 4 تساوی،3 باخت و کسب 13 امتیاز در 10 دیدار گذشته، رده هفتم جدول نیم فصل دوم لیگ برتر را در اختیار دارد. این تیم که عملکرد امیدوارکننده‌ای در دور برگشت لیگ شانزدهم داشته برای بقا در لیگ به 3 امتیاز دیدار با سرخ پوشان تبریزی نیاز دارد.

تراکتورسازی نیز با کسب 4 برد، 5 تساوی، یک باخت و کسب 17 امتیاز، در رده سوم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار دارد. شاگردان قلعه‌نویی پس از محرومیت نقل و انتقالاتی و از دست دادن برخی از بازیکنان خود، با افت مواجه شده و برای بازگشت به رده دوم باید 3 امتیاز دیدار با نماینده قم را کسب کند.

نکات ویژه دیدار صبا و تراکتورسازی

احمد حسن‌زاده با به ثمر رساندن 4 گل، بهترین گل زن صبا محسوب می‌شود.

فرزاد حاتمی با 7 گل زده، بهترین گل زن تراکتورسازی است. محمد ایران پوریان نیز با 6 پاس گل، جزو مؤثرترین بازیکنان تراکتور به حساب می‌آید.

صبا در 5 دیدار اخیر خود یک برد، 3 تساوی و یک باخت تجربه کرده است. تراکتورسازی نیز با 2 برد و 3 تساوی به استقبال دیدار با صبا می‌رود.

تراکتورسازی در 3 دیدار اخیر خود به نتیجه تساوی رضایت داده و شاگردان قلعه‌نویی امیدوار هستند در قم این روند را قطع کنند. تراکتوری‌ها پس از نتایج اخیر، با جریمه مشروط کسر 10 درصد از قراردادشان مواجه شده‌اند. در صورت بازگشت به رده دوم جدول، این جریمه بخشیده می‌شود.

شاگردان قلعه‌نویی برای بازگشت به رده دوم جدول باید 3 امتیاز دیدار با صبا را کسب کنند و به توقف استقلال مقابل گسترش فولاد امیدوار باشند.

نتیجه دیدار صبا و تراکتورسازی برای ماشین‌سازی تبریز اهمیت ویژه‌ای دارد و تراکتوری‌ها می‌توانند با یک تیر، دو نشان بزنند.

تراکتورسازی بهترین تیم خارج از خانه است. این تیم در 12 دیدار گذشته خود 8 برد، 3 تساوی و تنها یک باخت تجربه کرده است. صبای قم نیز در دیدارهای خانگی خود 3 برد، 5 تساوی و 4 باخت در کارنامه دارد.

امید نظامی پور تنها محروم صبا برای دیدار با تراکتورسازی است. سرخ پوشان تبریزی برای این دیدار بازیکن محروم ندارد. فرزاد حاتمی نیز از سوی امیر قلعه‌نویی بخشیده شده و در دیدار با صبا حضور خواهد داشت.

پیش‌ازاین قرار بود دیدار صبا و تراکتورسازی از ساعت 19، روز جمعه برگزار شود که با اعلام سازمان لیگ، زمان برگزاری این دیدار تغییر کرد.

دیدار تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی از ساعت 17:15، روز جمعه، 18 فروردین‌ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود. قضاوت این دیدار بر عهده محمدرضا اکبریان خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605721
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.