دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی، از رشد 14 درصدی اقامت های نوروزی در مراکز اقامتی استان، نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار گفت: استان آذربایجان‌شرقی از ۲۸ اسفند الی ۱۳ فروردین ۹۶، میزبان ۲۶۶هزار و ۶۴۲ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی، در مراکز  اقامتی بوده است.
وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی بازدیدهای نوروزی از موزه ها و اماکن تاریخی استان، اظهار کرد: در مجموع از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ۲۶۸هزار و ۹۴۶ بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان آذربایجان شرقی به عمل آمده که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است. 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: در میان اماکن تاریخی و موزه های پر بازدید، "کلیسای سنت استپانوس"  با مجموع بازدید ۴۲ هزار و ۸۵ نفر، بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است، پس از آن "رصدخانه مراغه" با 307 هزار و 48 بازدید، "موزه قاجار" با 19 هزار و 444  بازدید و موزه آذربایجان با 15 هزار و 789 بازدید، به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم را در بین پر بازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی استان را به خود اختصاص داده اند.
آبدار در خصوص بازدید های نظارتی مستمر ستاد خدمات سفر استان، نیز سخن به میان آورد و گفت: طی ایام نوروز، برای بهبود و ارتقا خدمات سفر استان، ۱۹۵۰ بازدید نظارتی از مراکز مختلف اعم از  تاسیسات گردشگری استان به عمل آمد که در این میان ۴۷۳ بازدید از مراکز اقامتی، 1048 مورد از رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی، ۱۷۳ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۲۰ بازدید از کمپ ها، مهمانسراها، ستاد اسکان فرهنگیان، تیم های امداد و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری به عمل آمده است که منجر به صدور ۴۱ مورد تشویق، ۱۲۵ مورد تذکر و ۱۶ مورد اخطار شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به بازدید های صورت گرفته توسط کمیته نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مجموع اخطار های صادر شده به مراکز متخلف نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته، همچنین شکایات واصله از مراکز خدمات گردشگری نیز کاهشی ۳۳ درصدی داشته است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.