به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی در سال جدید شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی بوده و اقامت مسافران نوروزی در استان افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در طول ایام نوروز بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان نیز با استقبال چشمگیری روبرو شده و 63هزار و 767 بازدید از موزه های تحت نظارتی میراث فرهنگی استان از 25 اسفند تا 5 فروردین ثبت شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این تعداد نشان از افزایش 17 درصدی آمار بازدید کنندگان نوروز امسال نسبت به سال گذشته است.
آبدار با اشاره به اماکن پر بازدید استان ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان در صدر پر بازدید ترین اماکن تاریخی و موزه های استان قرار دارند.
وی گفت: کلیسای سنت استپانوس با 13 هزار و 392 نفر بازدید بیشترین آمار بازدید را تا روز پنجم فروردین به خود اختصاص داده و موزه قاجار با 6 هزار و 168 نفر بازدید دومین مکان پر بازدید اعلام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق آمار کلی کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، در مجموع از اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و گردشگری آذربایجان شرقی 498 هزار و 815 نفر بازدید کرده اند.
آبدار افزود: آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان نیز با پنج میلیون و 920 هزار و 139 خودرو نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.
ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی هشت هزار و ۷۶۵ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، میهمان سرای دولتی و خانه مسافر است.
آموزش و پرورش استان هم بیش از 2 هزار اتاق و 40 ستاد اسکان در تبریز و سایر شهرستان ها برای پذیرایی از فرهنگیان کشور در تعطیلات نوروزی امسال آماده کرده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.