به گزارش ایرنا، در این تفاهم‌نامه که روز چهارشنبه به امضای استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت رسید، کاهش مصرف سوخت در بخش‌های حمل و نقل و سیستم‌های تاسیساتی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به عنوان اهداف اصلی عنوان شده است.
افزایش کارآیی موتورخانه‌های موجود در استان با اولویت بیمارستان‌ها و ادارات دولتی، جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده دیزلی یا تمام‌گازسوز درون‌شهری، جایگزینی کامیون‌ها و کشنده‌های فرسوده بالای 10 تن، جایگزینی تاکسی‌های فرسوده و طرح توسعه مترو، پنج طرحی هستند که طرفین تفاهم‌نامه امضا شده متعهد به اجرای آنها شده‌اند.
اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در قالب قراردادهای آتی به صورت مجزا و بر اساس مقررات و ضوابط حاکم بر شرکت ملی نفت ایران صورت خواهد گرفت و طرفین ظرف مدت دو هفته پس از امضای تفاهم‌نامه نسبت به معرفی نمایندگان خود تحت عنوان کارگروه مشترک برای پیگیری اجرایی شدن مفاد آن، اقدام می‌کنند.
همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و استانداری آذربایجان شرقی متعهد شده‌اند نسبت به تبلیغ، ترویج، اطلاع‌رسانی و گسترش طرح در سطح استان و مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز اقدام کنند.
هیئت وزیران در جلسه مورخه 21/4/1394 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت و نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب 1394-، آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را تصویب کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.