به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این دوره آموزشی، با بیان اینکه طرح آموزش های پیش از ازدواج یک طرح جدید نیست بلکه هدف ساماندهی دوره های آموزشی پیش از ازدواج است، گفت: در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها به صورت پراکنده و مستقل دوره های آموزشی پیش از ازدواج برگزار می کنند که هدف ما چارچوب سازی مشخص و ساماندهی این دوره هاست.
امیر تقی زاده افزود: هدف اصلی از تربیت مدرس، ساماندهی آموزش‌های پیش از ازدواج است.
وی بر اهمیت این برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت: در قالب این طرح، محتوای یکسان آموزشی برای ارائه مهارت های پیش از ازدواج در یک مرکز معتبر به مشاوران و متخصصان روانشناسی ارائه می شود تا از این رهگذر بتوانیم با استفاده از پتانسیل مشاوران و متخصصان روانشناسی یک آموزش یکسان را به جوانان ارائه دهیم.
تقی زاده افزود: این در حالیست که تاکنون هیچ متن استاندارد آموزش پیش از ازدواج در کشور و استان نداشته ایم و این دوره‌ها می تواند به تدوین استاندارد آموزشی کمک کند و مبنای دوره‌های پیش از ازدواج باشد.
وی اضافه کرد: یکی از نقاط قوت این طرح، یکسان ‌سازی آموزش ها و توجه به اهمیت مشاوره‌ پیش از ازدواج نسبت به مشاوره‌ پس از ازدواج است.
معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای چنین طرحی در آینده تا حدودی از طلاق پیشگیری کرده و یا به پایدار شدن ازدواج ها منجر خواهد شد، افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند در طلاق موثر باشد، عدم مراجعه زوجین برای مشاوره های پیش از ازدواج و یا فقدان آگاهی بعضی از متخصصان ما در خصوص چگونگی ارائه مشاوره های پیش از ازدواج است.
به گزارش ایرنا، دوره آموزش طرح ملی تربیت مدرس پیش از ازدواج در تبریز با حضور 450 نفر از کارشاسنان و اساتید روانشناسی استان در خانه جوانان تبریز برگزار شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.