به گزارش ایرنا، دکتر روزبه رجایی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در نظر داریم تعداد پایگاه های امداد در شهر تبریز را به 37 مرکز افزایش دهیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال با اعلام آمادگی کامل اورژانس در سطح استان اظهار کرد: طرح امداد نوروزی طبق روال هر ساله از 25 اسفند تا 14 فروردین اجرا می شود.
رجایی از راه اندازی پویش 'نه به مواد محترقه خطر ساز به احترام شهدای آتش نشان و سلامتی خود' برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: با همکاری رسانه ها و شبکه های مجازی استقبال خوبی شد که امیدواریم شاهد روزی بدون اتفاق ناگوار باشیم.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، میانگین عمر آمبولانس های اورژانس را بین 7 تا 8 سال اعلام کرد و افزود: 110 دستگاه آمبولانس از طرف علوم پزشکی تبریز خریداری شده که بعد از رفع مشکل شماره گذاری به ناوگان امداد و فوریت های پزشکی اضافه می شوند.
به گفته رجایی 11 دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل در مناطق صعب العبور استان نیز توزیع شده است.
وی همچنین کمبود نیروی انسانی را بزرگ ترین مشکل اورژانس در ارائه خدمات سریع و مطلوب دانست و افزود: سال گذشته 68 نفر بصورت شرکتی جذب شدند و برای سال آینده نیز مجوز استخدام 170 نفر به صورت پیمانی را اخذ کرده ایم.
رجایی میانگین زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدوم در جاده های استان را زیر هشت دقیقه اعلام کرد و گفت: استاندارد زمان رسیدن بر بالین مصدوم 13 دقیقه است.
وی با بیان اینکه بیش از نیمی از ماموریت های اورژانس استان در شهر تبریز است، از راه اندازی بی سیم های دیجیتال تا عید نوروز به منظور تسریع در امداد رسانی خبر داد.
رجایی همچنین از راه اندازی اوژانس موتوری در تبریز به منظور تسریع در خدمات و رسیدن زودهنگام بر بالین بیمار خبر داد و افزود: میانگین زمان رسیدن اورژانس موتوری 6.7 دقیقه است.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.