اسماعیل عطاپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در صورت ارتقای کیفی تولید و مناسب بودن قیمت محصولات داخلی تمایل مصرف کننده به خرید این محصولات افزایش می یابد، اظهارکرد: آحاد جامعه در صورتی که نسبت به سرنوشت و آینده کشور حساس بوده و احساس مسئولیت کنند با وجود کیفیت غیرقابل رقابتی کالای ایرانی هم همراهی خود را نشان می دهند.
وی ادامه داد: تداوم فعالیت واحدهای تولیدی داخلی و حرکت به سمت بهبود کیفیت نیازمند گردش مالی این واحدهاست که بدون حمایت مصرف کننده ممکن نیست.
وی در عین حال بر ارتقای فناوری و استفاده از تجهیزات روز در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: رویکرد حمایتی دولت و اختصاص تسهیلات رونق تولید در همین راستا بوده است.
عطاپور با اشاره به اینکه برخی کالاهای خارجی از طریق برندسازی و تبلیغات بخش مهمی از بازار کشور ما را در دست گرفته اند، گفت: برای رقابت با این کالاها نیازمند برندسازی هستیم که خوشبختانه در برخی کالاهای ایرانی این اتفاق افتاده و مصرف کالای داخلی را ترجیح می دهد.
وی اظهارکرد: برای تعمیم این رویکرد و نگرش مصرف کننده به کالای ایرانی نیازمند جریان سازی عمومی هستیم که با همت تولیدکننده برای کسب استانداردهای ملی و جهانی در جهت رقابت پذیری ممکن می شود.
عطاپور با اشاره به مزیت های تولیدی استان آذربایجان شرقی همچون کفش و فرش، گفت: مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از آسیب های تولید داخلی هم نیازمند همراهی عمومی است.
وی با اشاره به نقش کمپین حمایت از کفش تبریز در کاهش عرضه کالای قاچاق، گفت: در زمان حاضر بیشتر واحدهای فروش کفش ترجیح می دهند کالاهای ایرانی را به جای کالای مجاز خارجی عرضه کنند.
عطاپور از افزایش 10 درصدی کشفیات قاچاق کالا در استان آذربایجان شرقی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: برای کنترل قاچاق در کنار برنامه های نظارتی و کنترلی نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
وی به نقش خرید محصول داخلی در حمایت از تولید ملی، اشتغال زایی و گردش چرخ اقتصادی کشور اشاره و تاکید کرد: چنانچه به فکر آینده کشور و فرزندان خود هستیم باید کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح دهیم.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.