محمدباقر خانی روز یکشنبه در این آئین با اشاره به فرسوده بودن بیش از 70درصد مدارس این شهرستان با عمر بالای 30 سال، بر تداوم احداث مدرسه توسط خیران تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بدون کمک خیران، دولت به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست، افزود: هنوز 8باب مدرسه در این شهرستان در روستایی با فاصله کم از شهر با کانیکس اداره می شود که زمستان های بسیار سرد و در فصول گرم شدت گرما دانش آموزان را آزار می دهد.
وی اعلام کرد: امسال 3باب مدرسه خیرساز در شهرستان ملکان با 12میلیارد ریال احداث و به آموزش و پرورش تحویل شده است.
اکبر عباسی فرزند مرحوم حاج رحیم عباسی، سازنده این مدرسه هم هدف از ساخت این مدرسه را عمل به وصیت پدر مبنی بر گسترش علم و دانش دانست و گفت: مرحوم پدرم همیشه توصیه می کرد که بهترین راه مبارزه با فساد و ناهنجاری اجتماعی توجه به مدرسه و تعلیم و تربیت است.
وی افزود: حال که بخشی از آرزو و وصیت پدر را بجای می آورم تصمیم دارم در سایر نقاط شهرستان ملکان نیز به اتفاق ملکانی های مقیم تهران کار مدرسه سازی را ادامه دهم تا مشکل فضاهای آموزشی در این شهرستان حل شود.
به گزارش ایرنا، مدرسه 6کلاسه خیرساز مرحوم حاج رحیم عباسی با زیربنای 800 مترمربع و با اعتبار 8میلیارد ریال احداث خواهد شد.
حاج اکبر عباسی خیر ملکانی تامین جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد، ساخت مسکن محرومان، احداث یک باب مدرسه در روستای سرملو، تجهیز مدارس شبانه روزی به تشک را در کارنامه کارهای نیک و خداپسندانه خود دارد.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: قادر منجمی** انتشار: پرویز انصاری
/3071/ 7228
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.