سعید شبستری عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 40 نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده اند که 32 نفر از آن ها از طریق فرمانداری و هشت نفر نیز از ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند.
وی اظهار کرد: 33 نفر نیز در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده اند که از این تعداد 28 نفر از طریق فرمانداری و پنج نفر نیز از ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند.
شبستری گفت: در ششمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در استان 16 نفر در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر و6 نفر در حوزه انتخابیه اهر-هریس ثبت نام کرده اند.
وی یادآوری کرد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای این حوزه های انتخابیه از 8 اسفند شروع و تا 14 این ماه ادامه دارد.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با 12 امین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی در 29 اردیبهشت ادامه داد: تفاوت این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی با دوره های قبلی این است داوطلبانی که مایل به شرکت در این انتخابات هستند باید گواهی عدم سوء پیشینه که سه ماه از مدت آن نگذشته باشد را علاوه بر سایر مدارک ارایه دهند.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌ شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر- هریس از سوی هیات نظارت باطل شد.
انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر نیز به دلیل فوت منتخب مردم این حوزه در تصادف رانندگی به میان دوره ای کشیده شد.
آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت، 22 شهرستان و 45 بخش در مجموع 19 کرسی در خانه ملت دارد که از این تعداد 2 کرسی به حوزه های انتخابیه مراغه - عجب شیر و اهر-هریس اختصاص دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
6120/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.