معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از آغاز عملیات ترمیم و لکه گیری مسیر BRT و معابر سطح شهر تبریز خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به آغاز سال نو و افزایش دما امکان اجرای عملیات آسفالت ریزی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد حسین اسحقی افزود: تولید آسفالت الیافی کربنی با افزودن فیلر سیمانی نتیجه پروژه تحقیقاتی با مشارکت سازمان عمران جهت بهبود کیفیت آسفالت متناسب با آب و هوای شهر تبریز است و این نوع آسفالت با هدف کاهش آثار مخرب بارش شدید برف، توسط مهندسان تبریزی تولید شده است.

وی ادامه داد: استفاده از مخلوطی که بتواند با افزایش چسبندگی قیر و مصالح سنگی، تنش‌های به وجود آمده از پدیده‌های مانند حجم ترافیکی بالا، تکرار بارگذاری و نامساعد از لحاظ جوی را تحمل کند و از به وجود آمدن انواع تغییرشکل‌ها در روسازی بکاهد، می‌تواند هزینه‌ها ترمیم مستمر را کاهش دهد.

اسحقی با اشاره به ترمیم مسیر BRT با بهره گیری از آسفات مخصوص و افزودن فیلر سیمانی، اظهار کرد: لایه نازک سه سانتی آسفالت مخصوص در مقابل آثار مخرب بارش شدید برف و کاهش دما مقاوم خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: در دومین روز آغاز عملیات ترمیم و لکه گیری معابر تبریز در هوای مناسب نسبت هفته قبل با همکاری مناطق دهگانه شهرداری شاهد پیشرفت هستیم و می‌توان گفت در صورت توقف بارندگی تا پایان اسفند ماه این عملیات به اتمام برسد.

اسحقی افزود: عملیات ترمیم آسفالت مسیر BRT  از ساعات پایانی روز دوشنبه در حدفاصل باغ گلستان تا چهار راه شریعتی اجرا خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.