به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در مراسم افتتاح نمایشگاه گروهی سفال و سرامیک در خانه فرهنگ تبریز افزود: استفاده از صنایع دستی در این فضاها از جمله پیاده راه ها و میادین و تزئین ایستگاه های مترو در نهادینه شدن استفاده از این آثار هنری در بین عموم مردم و معرفی آن ها نقش موثری دارد.
وی اظهار کرد: برای ورود صنایع دستی به زندگی مردم باید تلاش شود تا هر چه بیشتر این صنعت و هنر در معرض دید عموم قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هنرمندان نیاز به حمایت برای تقویت استعدادهای خود دارند و باید تلاش کرد تا امکانات و شرایط برای بروز و ظهور این ظرفیت‌های بالقوه فراهم شود.
آبدار ادامه داد: برای حضور پررنگ تر صنایع دستی در سبد کالای مردم باید صنایع دستی با تغییر طراحی و تلفیق طرح‌های سنتی و مدرن کاربردی تر شود تا علاوه بر حفظ و ادامه حیات هنرهای سنتی گام مهمی در ایجاد اشتغال برداشت.
وی اظهار کرد: صنایع دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی بوده و این امر عاملی مهم برای جذب گردشگر است بنابراین حمایت از صنایع دستی به توسعه گردشگری کمک می کند.
آبدار، خطاب به فعالان عرصه صنایع دستی استان گفت: باید در کنار تولید و خلق آثار صنایع دستی، برای برندسازی و بازاریابی آن نیز تلاش شود.
وی یادآوری کرد: صنایع دستی بازار می تواند نقش خود را به عنوان بازوی کارآفرین در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
نمایشگاه نوروزانه فروش سفال، هدایای نوروزی و هفت سین به همت انجمن دوستداران سفال آذربایجان شرقی از 7 تا 27 اسفند در خانه سفال گشایش یافته و از ساعت 10 صبح تا 19 عصر آماده بازدید علاقه مندان است.
خبرنگار: پرویز بابائی** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.