رامین حاجی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده هواشناسی از ابتدای سالجاری تا اول اسفند، بارش 225.8 میلی متر انواع نزولات جوی در این شهرستان گزارش شده که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت که 313 میلی متر بوده کاهش محسوسی داشته است.
وی ادامه داد: میزان بارش ها در سال جاری نیز در مقایسه با بارش های مدت مشابه سال گذشته که 233.5 میلی متر بوده3.4 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه میزبان نزولات جوی در سال زراعی گذشته (از مهر 94 تا مهر 95) 149.4 میلی متر بوده گفت: این میزان بارش ها در سالجاری و تاکنون 95.2 میلی متر بوده که با توجه به درپیش بودن ماه های پرباران، پیش بینی می شود این میزان افزایش خواهد یافت.
حاجی زاده اضافه کرد: با توجه به پیش بینی ها و شاخص های موجود هواشناسی، بارندگی های سال جاری در این شهرستان در حد نرمال برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با توجه به قرار گرفتن در دامنه جنوبی رشته کوه سهند از مناطق سردسیر آذربایجان شرقی است و در سالیان گذشته میزان بارش سالانه در مراغه حدود 320 میلی ‌متر و روزهای یخبندان آن حدود 114 روز در سال بود که در سال های اخیر میزان بارش به 200 میلی متر و روزهای یخبندان به 79 روز در سال کاهش یافته است.
این شهرستان با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.