به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اعلام کرد: از سال 84 تا امسال سامانه های آبیاری بارانی در یکهزار و 631 هکتار و آبیاری قطره ای در 987 هکتار از اراضی پایاب این سد اجرا شده است.
وی اراضی قابل بهره برداری از 2 هزار و 618 هکتار را در حدود 2 هزارو 198 هکتار عنوان کرد و گفت: در سال آینده نیز 2 هزار هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش در محدوده روستاهای کنگاور، قورجاق، قراجه، قره بلاغ، زرنق، کرامه، گلبوس، نیک آباد کوه، یوشانلو و آچاچی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود.
فرماندار میانه افزود: طرح 2 هزار هکتاری در روستاهای یادشده با تفاهم نامه ای سه جانبه از سوی جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه ای و بانک زمین اجرا خواهد شد.
شکری تاکید کرد: پرونده تسهیلات بانکی پایاب سد آیدوغموش باید تکمیل و تا 10 اسفند به بانک کشاورزی شعبه میانه تحویل داده شود.
وی با اشاره به عملکرد شهرستان میانه در زیر بخش شیلات در سال جاری، از تولید چهار هزار و 756 تن ماهی در سال 95 در این شهرستان و افزایش 49 تنی نسبت به سال قبل خبر داد.
وی مشکل عقد قرارداد اجاره سدهای خاکی، عدم صدور پروانه احداث مزارع پرورش ماهی و جریمه های زیاد اضافه برداشت آب مزارع موجود و تخصیص اعتبار بسیار کم برای شیلات را از جمله عمده مشکلات در حوزه شیلات عنوان کرد.
میانه 11 درصد اراضی زراعی استان آذربایجان شرقی را دارا بوده و 17 درصد ماهی استان را تولید می کند.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: محمد رستگار
7231/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.