شاهین رحیم اوغلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام اینکه میانگین شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون در 2 ساعت گذشته 149 پی. اس. آی و در حالت هشدار برای گروه های حساس است، گفت: هر چند غلظت آلاینده های کم شده ولی وضعیت چندان بهتر نشده است.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.
این کارشناس محیط زیست با اشاره به نقش 70 درصدی خودروها در آلایندگی هوای تبریز بر اساس تحقیقات انجام شده، بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضرور و انجام معاینه فنی خودروها تاکید کرد.
وی اظهارکرد: شهروندان تبریز در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری سهم مهمی در کاهش آلاینده ها و نفس کشیدن تبریز خواهند داشت.
رحیم اوغلی همچنین به سهم 25 درصد واحدهای صنعتی در آلایندگی تبریز به عنوان شهری صنعتی اشاره کرد و گفت: در صورت اصلاح فرایند سوخت مصرفی این واحدها شاهد کاهش آلایندگی ناشی از این بخش خواهیم بود.
وی با اشاه به سهم 5 درصدی سایر آلاینده های زیست محیطی از جمله سوخت وسایل گرمایشی خانگی، اظهارکرد: برای کاهش آلایندگی هوا نیازمند عزم ملی و همراهی عمومی هستیم.
به گزارش ایرنا، هوای تبریز در زمان حاضر غبارآلود، سرعت باد یک متر بر ثانیه و دید افقی 7000 متر است.
مردم تبریز در سال جاری برای سی و هفتمین روز متناوب و نوزدهمین روز متوالی در هوای ناسالم نفس می کشند.
بر اساس این گزارش شاخص آلودگی از 0 تا 50 نشانگر هوای پاک، از 50 تا 100هوای سالم، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و از 150 تا 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و بیش از 200 وضعیت بحرانی است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.