به گزارش ایرنا، سید جواد سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی خط لوله انتقال اتیلن غرب به تبریز با اعلام اینکه در سال گذشته 752 تن فراورده پتروشیمی در این شرکت تولید شد، گفت: در 9 ماه امسال 600 هزار تن تولید داشتیم.
وی کل فروش سال گذشته پتروشیمی تبریز را 366 هزار تن اعلام کرد و گفت: 119تن محصول صادراتی بود و امسال افزایش صادرات به 200 هزار تن برنامه ریزی شده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز به طول 154 کیلومتر با میزان سرمایه گذاری 2 هزار و 150 میلیارد ریال اجرا می شود، گفت: اجرای این طرح افزایش 500 هزار تنی محصولات پتروشیمی را در پی داشته و ظرفیت تولید این شرکت به بالای یک میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
وی اشتغال زایی مستقیم این طرح را سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: 6 هزار نفر به طور
غیرمستقیم در این رابطه مشغول خواهند شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر هم به عنوان یکی از سرمایه گذاران طرح انتقال اتیلن غرب از میاندواب به تبریز هم با اشاره به اعتبار هزینه شده 28 هزار میلیارد ریال برای پتروشیمی شیراز، گفت: تا پایان سال طرح پتروشیمی پردیس عسلویه با 18 هزار میلیارد ریال تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی اظهارکرد: این سرمایه گذاری ها با تفکر اقتصاد مقاومتی و سرمایه مردم در راستای تولید ملی انجام می شود.
وی با اعلام اینکه سرمایه شرکت غدیر به 27 هزار میلیارد ریال رسیده است، گفت: نفت و گاز از اولویت های فعالیت این شرکت است.
سلیمانی افزود: شرکت غدیر در بخش اکتشاف نفت با فناوری روز فعال شده است.
به گزارش ایرنا، مسیر یکهزار و 534 کیلومتری طرح انتقال اتیلن از عسلویه به میاندواب توسط شرکت ملی گاز اجرا شده و مرحله نهایی طرح از میاندواب به تبریز توسط شرکت پتروشیمی تبریز و با سرمایه گذاری غدیر انجام می شود.
مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار و ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.
خوراک مجتمع پتروشیمی تبریز، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.
در زمان حاضر امکان تولید 11 محصول و بیش از 20 گرید انواع محصولات پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی تبریز وجود دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.