معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح پایانه صادراتی بناب تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های انجام شده در بناب در دولت تدبیر و امید در حد بسیار خوب است افزود:اقتصاد مقاومتی تنها به مفهوم حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و مسائل اقتصادی صرف نیست و حتی در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز نمود پیدا می کند.

 وی افزود: دولت برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) مبنی بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، عزم جدی دارد ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مهم ترین ضرورت کشوراست و همه مدیران باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنند.

  وی توجه به رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد توسعه اقتصادی پایدار را یکی از مهم ترین اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود:  هر فردی که در مراکز تولیدی اشتغال می یابد یک خانوده می تواند برپای خود بایستد و مسئولان کشور از این بابت بسیار خوشحال می شوند.

 وی با اشاره به مشکلات متعدد دولت تدبیر و امید، قبول مسئولیت در این دولت را امری بسیار سخت توصیف کرد و افزود: پست و مقام برای افرادی که قبل از ما بوده اند نمانده و برای ما نیز نخواهد ماند ولی باید تمامی تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیریم و هیچ بهانه ای در این مورد قابل قبول نیست.

 شبستری در ادامه سخنان خود از مردم با عنوان عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی نام برد و ادامه داد:  چون مردم پای کار هستند و به دولتمردان اعتماد دارند بسیاری از مشکلات را رفع کرده ایم.

 وی با بیان اینکه مسئولان و دلسوزان نظام به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش می کنند گفت: نگرش دنیا به جمهوری اسلامی ایران نگرشی استعماری است و نمی گذارند که ایران اسلامی بر روی پای خود بایستد. ولی اگر مردم پای کار باشند و دولتمردان تلاش کنند بسیاری از مشکلات رفع می شود.

وی خطاب به تمامی مدیران استان عنوان کرد: کار کردن در پشت درهای بسته مفهومی ندارد و همه باید پای کار باشند وگرنه در دولت تدبیر و امید به افراد این چنینی نیازی نداریم.

 وی همچنین با انتقاد شدید از ایجاد بروکراسی های طولانی و عامدانه در برخی ادارات تصریح کرد: ادارات به فکر این باشند که چگونه می توانند مشکلات مردم را حل کنندنه اینکه برای مردم و بخصوص سرمایه گذاران و تولید کنندگان، مشکل تراشی کنند.

 وی از عملکرد سپاه، بسیج و سیستم قضایی استان نیز تقدیر کرد و گفت: قوه قضاییه در استان آذربایجان شرقی با تمام توان کار می کند و به عنوان مثال مدیریت چند مرکز تولیدی را عهده دار شده و بیش از 23 میلیارد تومان از بدهی های این واحدها به مردم را پرداخت کرده است.

 این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: رفته رفته علی رغم مشکلات می بینیم که فاصله زیادی از نقطه شروع داریم و در حد وسع و توان خود به بهترین شکل ممکن کار کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: چرخ های اقتصادی دولت به حرکت درآمده ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و از این پس نیز با تمام توان تلاش می کنیم.

 وی همچنین از تلاش مدیریت استان برای افتتاح پایانه صادراتی شهرستان بناب تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در دهه فجر سالجاری نیز پروژه های بسیار خوبی در شهرستان بناب و سایر شهرستان های استان افتتاح می شود.

 بازدید از شرکت خشکبار شکوه بناب و تجلیل از صادرکننده نمونه کشوری، بازدید از شرکت ورق کارتن سبز، بازدید از اداره گمرک شهرستان بناب، بازدید از طرح احداث فولاد آذرحدید و ... از دیگر برنامه های شبستری در این سفر یکروزه بود.

 

 


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.