به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان از منطقه آزاد ارس خواست به منظور افزایش منابع قرض الحسنه بانک های این شهرستان، برخی از منابع مالی و حساب سپرده های جاری خود را به بانک های این شهرستان انتقال دهند تا جوانان از مزایای این حساب ها در قالب وام ازدواج برخوردار شوند.
وی افزود: امسال 7 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان این شهرستان پرداخت شده است.
فرماندار خداآفرین با بیان اینکه مشکل اقتصادی تنها عامل کاهش ازدواج نیست،گفت: جهت پیشگیری از کاهش ازدواج و تشکیل به موقع خانواده از سوی جوانان، باید در راستای افزایش آگاهی خانواده ها و جوانان برنامه ریزی و اقدامات موثری انجام شود.
وی گفت: آسیب در حوزه ازدواج به سایر حوزه ها ی اجتماعی نیز آسیب می رساند و در نتیجه سرمایه اجتماعی جامعه متضرر می شود.
امینیان برگزاری جلسات هم اندیشی با گروه های مرجع، آموزش و مشاوره جهت بهداشت روحی و روانی افراد و افزایش آگاهی خانواده ها را لازم و ضروری دانست.
وی با بیان اینکه امسال در سه محور حوزه های اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان همایش برگزار شده است،گفت: همایش حقوق شهروندی با حضور گروه های مرجع و با مشارکت منطقه آزاد ارس اوایل اسفند ماه امسال برگزار می شود.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 37 هزار نفر در قالب 9 هزار و 195 خانوار، با سه بخش، یک شهر، هفت دهستان و 175 پارچه روستا در فاصله 242 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی و در نوار مرزی ایران با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم کننده: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده: محمد رستگار
7468/6132/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.