به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت بیش از 400 عنوان همایش، جشنواره، کارگاه آموزشی، نشست، نمایشگاه و مسابقه نیز برای بیش از 500 هزار شهروند در راستای آموزش های شهروندی در 126مرکز فرهنگی برگزار شده است.
وی یادآوری کرد: توجه به دغدغه های شهروندان و تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ حقوق شهروندی، در سرلوحه فعالیت های شهرداری تبریز قرار دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: این معاونت به عنوان ستاد سیاستگزار، رسالتی مهم در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به شهروندان دارد.
حجت الاسلام حمیدی، آموزش شهروندان، مدیران و کارکنان شهرداری، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی غیرحضوری و مجازی، ارتقای سامانه های ارتباطی، تبلیغات متناسب محیطی، برگزاری نشست ها، همایش ها و جشنواره های تخصصی و هم اندیشی برای ترویج قانون گرایی را از برنامه های شهرداری اعلام کرد.
وی گفت: پیشگیری از تخلفات اداری، تهیه بسته های آموزشی حقوق شهروندی و خرید کتاب و تجهیز کتابخانه های تابعه از دیگر برنامه های شهرداری تبریز در حوزه آموزش حقوق شهروندی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اجرای طرح جامع توانمندسازی شهروندان تبریزی را از جمله اقدام شهرداری در دو حوزه حقوق و رفتارهای شهروندی اعلام و اظهار کرد: این طرح با سرفصل های مهارت‌های زندگی، آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های شهروندی و زیست‌محیطی، بنیان خانواده و مسایل حقوقی در قالب کارگاه های آموزشی، مسابقه های فرهنگی و برنامه های هنری اجرا می شود.
حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: در اجرای این طرح از ظرفیت‌های گسترده هنری، فرهنگی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و روابط ‌عمومی با رویکرد فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان در راستای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی، در مراکز فرهنگی مناطق شهرداری تبریز استفاده می شود.
به گزارش ایرنا وی با تاکید بر اینکه باید آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به حقوق و وظایف متقابل آن ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک اصل مهم تاثیرگذار در جامعه مدنظر قرار گیرد، گفت: با وجود تلاش های فرهنگی شهرداری، نتیجه گیری در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاهای مسئول است.
بر اساس نتایج ارزیابی های سال جاری بازرسان ستاد صیانت از حقوق شهروندی که با شاخص های مختلف انجام شده، شهرداری تبریز از نظر حقوق شهروندی، عفاف و حجاب در بین ادارات و سازمان های مختلف بیشترین رضایتمندی را به دست آورده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.