بر اساس آخرین گزارش امسال تاکنون ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده و متاسفانه از این تعداد پنج نفر فوت شده اند.

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین گزارش امسال تاکنون ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده و متاسفانه از این تعداد پنج نفر فوت شده اند.

به گزارش جماران، امین اسدی روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فوت شوندگان از استان اصفهان و استان های جنوبی کشور بودند، اما به لحاظ مهار این بیماری نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که عامل آن ویروسی است و اگر هموطنان الزامات بهداشتی را رعایت کند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و قابل کنترل و مهار است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اقدامات ستاد ملی تب کریمه کنگو در سطح کشور، امسال سه برابر شده، به طوری که این فعالیت ها و اقدامات در حوزه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ترویج نمود بیشتری داشته و تاثیرگذاری لازم را گذاشته است.

اسدی تاکید کرد: هموطنان در ایام محرم و غیر محرم از خریدن گوشت و دام از کنار جاده ها خودداری کنند، چون به لحاظ بهداشتی مورد تایید نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر گوشتی که دارای مهر و آرم سازمان دامپزشکی باشد، عاری از هر نوع بیماری بوده و کاملاً مورد تایید است.

وی یادآور شد: در ایام محرم احسان دهندگان برای تهیه دام و گوشت نذورات به مراکز معتبر دامپزشکی و شهرداری ها مراجعه کنند.

وی همچنین توصیه کرد: فرد ذابح به طور حتم دستکش در دست داشته باشد تا مخاط بدن دام با مخاط بدن ذابح، چشم، دهان و بینی وی، تماس نداشته باشد تا موجب انتقال بیماری تب کریمه کنگو نشود.

اسدی همچنین یادآور شد: حمل گوشت نیز با دستکش انجام شود و در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد گوشت به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا ویروس انتقال دهنده بیماری از بین برود.

بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون تمام کشتارگاه های صنعتی و سنتی استان مجهز به سیستم پیش سرد بوده و گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد برای از بین رفتن عامل بیماری تب کریمه کنگو ایجاد شده و گوشت به این نحو نگهداری می شود.

امیرحسین بهداد تاکید کرد: در سایه اقدامات بهداشتی و رعایت مردم خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.