مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: از ۲۲ آبان ماه آبگیری تالاب آغاز شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تأمین آب تالاب بین‌المللی قوری گل خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حسن عباس‌نژاد با اعلام این خبر گفت : از ۲۲ آبان ماه آبگیری تالاب آغاز شد و امیدواریم با رفع نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب به طوری که یخبندان زیادی هم در مسیر انتقال آب وجود نداشته باشد، آبگیری تالاب به خوبی انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حق آبه‌ی تالاب ۳.۸ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق آبه‌ی تالاب دارد و اگر آبگیری تالاب به خوبی انجام شود، در سال آتی شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که براساس اطلس تالاب‌ها، تاکنون ۲۷ تالاب در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، گفت: تعدادی از این تالاب‌ها فصلی و برخی نیز مانند قوریگل و قره قشلاق دائمی هستند، شرایط تالاب‌های استان با توجه به کاهش بارندگی‌ها خوب نبوده و مانند قوری گل از شرایط نامناسبی برخوردار هستند.

عباس نژاد با تاکید به اینکه حفظ تالاب‌ها نیازمند مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها است، گفت: براساس ماده ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده ودر این راستا دولت و مردم همگی باید اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با قدردانی از حمایت‌های مقام عالی استان و دستگاه قضایی گفت: تیم سازی خوبی در راستای تامین حق آبه تالاب بین الملی قوریگل انجام شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.