وزیر امور خارجه در جریان سفر منطقه ای خود از مرز جلفا بازدید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رونق اقتصادی ارس با بازگشایی محورهای مواصلاتی منطقه تحقق می‌یابد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف شنبه شب در جریان سفر منطقه‌ای خود در بازدید از مرز جلفا، در حاشیه دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان و بازدید از مرز ایران و نخجوان، اظهار کرد: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وی در این بازدیدها که با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان انجام شد، در جریان وضعیت تبادلات مرزی ۲ کشور قرار گرفت. 

ظریف در حاشیه این بازدیدها، با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری نسبت به برقراری صلح و دوستی در منطقه، گفت: اکنون زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشورهای منطقه، اظهار کرد: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشورهای همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امکانات بسیار زیادی در کشورهای منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری، راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.