معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: 100 درصد اعتبارات پژوهشی استان در سال جاری جذب شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومانی پژوهشی استان در سال جاری جذب شده است.

به گزارش جماران، پرویز محمدزاده روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، با اشاره به اولویت های پژوهشی سال ۹۹ استان، اظهار کرد: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بود که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب شده است. 

وی با تشریح فرایند انتخاب اولویت های پژوهشی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ اضافه کرد: امسال بر اساس شیوه نامه ابلاغی ۱۳۸۶ طرح ارسال شد، هفت طرح نیز از سال قبل مانده بود؛ در نهایت چهار محور اولویت دار استان تعیین شد و نسخه اولیه احصاء و در کارگروه ارایه شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی محورهای اولویت دار استان را «ارتقاء توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، « حوزه فن آوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیآمدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد. 

محمدزاده در ادامه به تائید سه عنوان از هفت طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی آذربایجان شرقی پس از تصویب شورای برنامه ریزی اشاره و اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین راهبرد و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم و غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تائید شده هستند. 

وی بر لزوم تصویب ۳ عنوان پژوهشی تائید شده سال ۱۳۹۸جهت دادن فراخوان ۳ به عنوان بخشی از اولویت پژوهشی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹، تصویب محورهای اولویت‌دار چهارگانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کارگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرایند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.