دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از دستگیری 2 هزار معتاد زن در این استان طی سال گذشته خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته تعداد ۲ هزار نفر از زنان معتاد در مراکز درمانی و بازپروری معتادان استان پذیرش شدند.

به گزارش جماران، رضا استادرحیمی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مجموع پذیرش شدگان مراکز درمانی و بازپروری معتادان آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: وجود ۲ هزار بانو در این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر از شهرها، اظهار داشت: در این زمینه طی یک ماه اخیر تعداد ۳۶۶ نفر از این معتادان دستگیر سدند که از این تعداد ۲۷ نفر مبتلا به بیماری کرونا بودند.

استادرحیمی اضافه کرد: از جمع افراد کرونایی فوق پس از قرنطینه و بستری در مرکز ماده ۱۶، تعداد ۲۴ نفر بهبود یافته و ۳ نفر در نیز در وضعیت عمومی مناسبی قرار دارند.

وی برپایی پویش‌های مبارزه با اعتیاد در فضای مجازی، نشست‌های تخصصی با پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان‌های مردم‌ نهاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در آذبایجان شرقی اعلام کرد.

استادرحیمی ادامه داد: گسترش طرح یاریگران زندگی با همکاری آموزش و پرورش استان جزو اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.

وی از کشف و ضبط بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به سال ۹۷ معادل هشت درصد رشد داشته است.

استادرحیمی تعداد افراد دستگیر شده در حوزه اعتیاد و قاچاق موادمخدر آذربایجان شرقی را ۸ هزار و ۶۵۱ نفر اعلام و اضافه کرد: در همین مدت ۲۰۲ محله آلوده شهری و روستایی در سطح استان شناساسی شده و دستگاه‌های مقابله‌ای طی افزون بر ۵ هزار مورد عملیات، ۸۶۰ نقطه را پاکسازی و ۲۰ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر را منهدم کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.