فرماندار تبریز اعلام کرد: به زودی پنیر لیقوان به ثبت ملی می رسد.

فرماندار تبریز ضمن قدردانی از زحمات اهالی لیقوان در راستای تولید پنیر باکیفیت، گفت: به زودی جشنواره ‌ای برای معرفی پنیر سنتی لیقوان برگزار شده و طی آن پنیر لیقوان به ثبت ملی می‌رسد.

به گزارش جماران، بهروز مهدوی در حاشیه بازدید از نحوه فراوری پنیر در روستای لیقوان در جمع خبرنگاران، گفت: پنیر سنتی این منطقه به دلیل فراوری در دامنه کوه و نزدیکی به طبیعت، طعم خاص و منحصربفردی داشته و جزو بهترین پنیرهای ایران محسوب شود و در کشورهای اروپایی نیز شناخته شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تبلیغات منفی علیه پنیر لیقوان در رسانه ملی و فضای مجازی مبنی بر غیربهداشتی بودن این پنیر، بیان کرد: این امر یک شیطنت رسانه‌ای بود که ما نیز اعتراض خود را نسبت به اظهارات کارشناس تغذیه انجام دادیم؛ اکنون صداوسیما به جای پرداختن به این مسائل بهتر است تا مزیت‌های نسبی مناطق را معرفی کند.

وی با اشاره به حضور فرماندار مراغه و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی این شهرستان در بازدید از روستای لیقوان، گفت: این بازدید به منظور آشنایی مدیران جهاد کشاورزی مراغه با نحوه فراوری پنیر لیقوان و زحمات و تلاش‌های تاریخی و چندین ساله مردم این منطقه در فراوری پنیر لیقوان انجام شده تا الگویی برای استفاده از ظرفیت‌های تولید پنیر در شهرستان مراغه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.