عادل اصغرپور روز پنج شنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت شهرستان افزود: ایجاد و راه اندازی نگهبان محله در شهرها و روستاهای پرجمعیت در راستای افزایش امینت و جلوگیری از سرقت الزامی است و نهادهای مسوول در این ارتباط باید زمینه را فراهم کنند.

وی بدون اشاره به آمار سرقت در شهرستان گفت: انجام دقیق مصوبات جلسات کمیسیون پیشگیری و اجرای برخی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اولیه از سوی دستگاه های خدمات رسان نظیر بانک ها و برخی اصناف در جلوگیری از سرقت بسیار موثر است.

اصغرپور با اشاره به اینکه برخی ادارات، سازمان ها و نهادها در امر پیشگیری از سرقت  کم کار و بی توجه هستند گفت: ضریب امنیت شهرستان عجب شیر از لحاظ سرقت مناسب است اما متاسفانه سرقت هایی که اتفاق می افتد در شهرستان به کم کاری و بی توجهی برخی ادارات و نهادها  برمی گردد و در این مورد ادارات و نهادها باید اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی بر آموزش ارگان ها و نهادها و آگاه سازی و همراهی مردم در پیشگیری از سرقت تاکید کرد و افزود: با آموزش عمومی و همگانی از سوی نیروی انتظامی، شاهد کاهش آمار سرقت در شهرستان خواهیم بود.

وی به فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و همکاری و تعامل هر چه بیشتر شهروندان در بحث حفاظت از اموال عمومی و خصوصی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع سرقت تأکید کرد و گفت: از ظرفیت های شبکه های اجتماعی در این زمینه باید استفاده کنیم.

اصغرپور با تاکید بر اینکه اتاق اصناف و اداره صمت شهرستان نیز باید آموزش های لازم جهت مقابله با سرقت را به اصناف ارایه دهند افزود: نیروی انتظامی شهرستان در رابطه با نحوه اقدام در بحث کاهش سرقت و جرایم را به متولیان امر آموزش دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.